ساخت برند حرفه ای
سه عنصر اصلی برند شخصی شما
آیا تابهحال درباره رزومه نامرئیتان فکر کردهاید؟ وقتی کسی «من» را میبیند یا وقتی اسم «من» شنیده یا خوانده میشود، آن کسی که در ذهن دیگران میآید، «منِ» واقعی نیست. این «من» تنها تصویری است از وجود واقعی من که در ذهن دیگران ایجاد شده است. به این تصویر یا رزومه پنهان من، در ادبیات حرفهایها «برند شخصی» گفته میشود.
اهمیت برند سازی در صنعت نساجی و پوشاک
شاید بتوان گفت صنعت نساجی و پوشاک یکی از بزرگترین و با اهمیتترین صنایع جهان است و با گردش مالی فوقالعاده و قدرتاشتغال زایی بیهمتای خود مورد توجه بسیاری کشور ها و اقتصادهای بزرگ دنیا می باشد .
شایان ذکر است حجم مبادلات صنعت نساجی و پوشاک در جهان درسال ۱۱۲۲ بالغ بر حدود ۲۰۱۱ میلیارد دلار بوده است. در حالحاضر افراد بسیاری در دنیا در این صنعت اشتغال دارند و از این رو ارتزاق میکنند . پوشاک به عنوان یکی از اقلام اساسی مورد نیاز درسبد مصرفی خانوارهای ایرانی، نقش مهمی در مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هم از بعد مصرف خانوار و هم از بعد تولید واشتغال ایفا میکند .
سهم بخش پوشاک و کفش در سبد خانوار در سال 1389 معادل145/693 تومان بودهاست که در حدود 9/4درصد از کل هزینه ناخالص خانوار در مناطق شهری را به خود اختصاص داده است.
همانطور که ملاحظه میشود ما با صنعت بسیار برزگ و جذابی روبه رو هستیم که متأسفانه در ایران کمی مورد کم لطفی قرار گرفتهاست .
اگر بخواهیم براساس جدول SWOT فرصتهای پیش روی این صنعت رو بشماریم؛ میتوان گفت : :
*فرصت های پیش روی صنعت
*براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1389 ، به ازای ایجاد هر فرصت شغلی
تعریف انجمن بازاریابی آمریکا برای برند چنین است : «یک نام تجاری )اصطلاح حقوقی بهکار رفته ( برای یک نام، اصطلاح ، علامت ،نشان یا طرح یا ترکیبی از این هاست که برای شناسایی کالاها یا خدمات فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز کردن این کالاها یاخدمات رقبا به کار میرود» . بیشتر نامهای تجاری ضامن سطح معینی از کیفیت اند اما یک نام تجاری میتواند سمبل مواردپیچیدهتری هم باشد مانند ماهیت
محصول ، شخصیت محصول ، فرهنگ استفاده ازمحصول و شخصیت استفاده کننده از محصول. برندها داراییهای نامشهود شرکتهاهستند که باعث افزوده شدن ارزش نهایی محصول نزد مشتریان میشوند .
علی خویه
مشاور برندینگ
نویسنده ی کتاب مرجع مدیریت برند
ساخت، توسعه و تقویت برند تخصص ماست...
ایجاد و توسعه برندهای ملی، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده فراوان و ماندگاری نام محصولات در اذهان عمومی، مزایای دیگری من جمله دردست گرفتن بازارهای منطقه ای و جهانی را نیز به دنبال خواهد داشت .
در واقع برای رسیدن به یک برند ملی یکسری زیر ساخت ها و شرایط اعم از قوانین و مقررات تا مسایل فرهنگی مورد نیاز است که بایدتک تک و مرحله به مرحله بررسی و برای هر کدام ارائه راهکار شود . از طرفی باید با این گونه از مسایل بصورت علمی و کارشناسانهبرخورد شود و نه فقط برای اینکه کاری انجام داده باشیم گروهی را تشکیل داده و کنفرانسی تدارک دیده شود و در نهایت یکسریپیشنهادات مهمی مطرح شده ولی در صورت
مصوب و اجرایی نشدن هیچ عایدی برای آینده صنعت نداشته باشد.
*مدیریت استراتژیک برند
مدیریت استراتژیک یک روش منطقی و علمی برای اتخاذ تصمیمات بزرگ سازمانی است که متضمن تجربه و قضاوت شهودی است .
برای بررسی بهتر مشکلات برند سازی در صنعت پوشاک می خواهم از تحلیل SWOT برای بررسی بهتر این موضوع استفاده کنم.تحلیل SWOT مخفف S قوت ، W ضعف ، O فرصت و T تهدید است و تکنیکی است که به شما کمک میکند تا نقاط قوت، ضعف، فرصتوتهدیدها را در خصوص هدفی مشخص تعیین کنید.
نقاط قوت و ضعف عواملی هستند که سیستم مورد بحث به صورت بالفعل و در حال حاضر با آنها دست به گریبان است اما فرصتها وتهدیدها بالقوه بوده، میتوان از آنها به عنوان پیش بینی وضعیت سیستم در آینده بر اساس شرایط موجود یاد کرد.
منبع:nassajiemrouz.com
بازاریابی خودرو
برترین برندهای خودروی جهان
گزارش سالیانه مصرف کنندگان خودرو در سال ۲۰۱۵ با جمعآوری نظرات صاحبان بیش از ۷۵۰,۰۰۰ خودرو منتشر شده است. با توجه به این نتایج میتوانیم اعتماد و نظر مشتریان به هر خودرو و در نهایت به هر برند را تشخیص دهیم. در نمودار زیر میانگین نمرات بدست آمده از برخی خودروهای هر برند لحاظ شده […]
تکنیک های برند سازی خودرو ، توسعه و تقویت برند در صنعت خودرو های داخلی و خارجی
بازاریابی خودرو و لوازم جانبی | بازاریابی لوازم جانبی ماشین | بازاریابی ماشین | بازاریابی نمایندگی های فروش خودرو | بازاریابی خودرو های خارجی | بازاریابی خودرو های داخلی | بازاریابی خودرو های وارداتی | بازاریابی خودرو های لوکس | بازاریابی خودرو های سواری | بازاریابی خودرو های هیوندا | بازاریابی خودرو های بنز | […]
برند های برتر خودروسازی و ویژگی های آنها
موفقیت اصلی برندهای ژاپنی را میتوان به ارایه خودروهای با کیفیت و خدمات پس از فروش مشتری پسند دانست. به نحوی که برندهایی مثل تویوتا و هوندا در بسیاری از کشورها در صدر این ردهبندی قرار دارند. کشور ایالات متحده را میتوان یکی از رقابتی ترین بازارهای جهان دانست. مردم در ایالات متحده روی برند […]
برندسازی در صنعت خودرو
برند سازی ایرانی- ملی ؛نیاز صنعت خودرو سازی است بر اساس بند اول اصل یکصد و دهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای اوامر مورخ ۱۵/۱/۱۳۷۷ مقام معظم رهبری ، نظر مشورتی نهایی شورای مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص سیاستهای کلی نظام در بخش صنعت ، طی ۱۰ ماده و در […]
تکنیک های بازاریابی و فروش خودرو مدرس علی خویه بازاریابی و فروش نمایندگان خودرو، بازاریابی ماشین
مدیریت و مهندسی فروش خودرو، تکنیک های بازاریابی و فروش خودرو مدرس علی خویه بازاریابی و فروش نمایندگان خودرو www.khooyeh.comگروه مشاوره تحقیق آموزش و اجرای gmas. معرفی مدیر عامل:مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 14سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم […]
مبانی فکری در قیمت گذاری
مبانی فکری در قیمت گذاری 1- قیمت گذاری بر مبنای هزینه 2- قیمت گذاری برمبانی مشتریان 3- قیمت گذاری بر مبنای ارزش: دراین حالت قیمت گذاری رویکردی گسترده تر از رویکرد قبلی داشته و با لحاظ منافع مشتریان درون سازمانی، نهادهای قانونی و اجتماعی خارجی سازمان در قالب مفهوم ذینفعان، معنی و مفهوم می یابد. […]
بازاریابی خودرو و تجهیزات خودرویی و لوازم یدکی خودرو | بازاریابی خودرو های داخلی، وارداتی و گران قیمت (لوکس)
بازاریابی خودرو و تجهیزات خودرویی و لوازم یدکی خودرو | بازاریابی خودرو های وارداتی و گران قیمت (لوکس) دوره های بازریابی، فروش، برند، تبلیغات و مذاکره بسمه تعالی سرفصل های آموزشی مخاطبان: نمایندگان و فروشندگان خودرو و تجهیزات خودرویی مدرس: استاد علی خویه سیلابس ساعت شکل برگزاری مهارت های فروش حرفه ای خودروهای 4 […]
بازاریابی خودرو و لوازم جانبی | بازاریابی لوازم جانبی ماشین | بازاریابی ماشین | بازاریابی نمایندگی های فروش خودرو | بازاریابی خودرو های خارجی | بازاریابی خودرو های داخلی | بازاریابی خودرو های وارداتی | بازاریابی خودرو های لوکس | بازاریابی خودرو های سواری | بازاریابی خودرو های هیوندا | بازاریابی خودرو های بنز | بازاریابی خودرو های کیا kia
دوره آموزشی و کارگاه آموزشی مدیریت بازاریابی خودرو و لوازم جانبی خودرو مدیریت بازاریابی خودرو و لوازم جانبی خودرو بازاریابی خودرو و لوازم جانبی خودرو تکنیکها و تاکتیک های بازاریابی و فروش بازاریابی خودرو و لوازم جانبی خودرو راهکارهای علمی و عملی در بازاریابی فروش و تبلیغات صنعت خودرو و لوازم جانبی خودرو مدرس : […]

در این مطلب ، ویژگی ها و شرح ساده ای از برندسازی و بازاریابی همچنین تفاوت میان این دو را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
برندسازی و بازاریابی در صنعت مد ، پوشاک و نساجی دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای می باشند و برای موفقیت در کسب و کار های مرتبط با این صنعت ، لازم است شناخت کلی روی این دو اصل داشته باشیم . زمانی که به روند کسب و کار های موفق در صنعت نساجی و پوشاک نگاهی می اندازیم متوجه می شویم که اکثر آنها ، تمرکز زیادی روی این موضوعات داشته و سرمایه های زیادی را صرف آنها نموده اند . در این مطلب می خواهیم کلیات و تفاوت ها در زمینه ی بازاریابی و برندسازی را به صورت کلی مورد بحث قرار دهیم .
تفاوت میان برندسازی و بازاریابی
بازاریابی ، در حقیقت نوعی تاکتیک بوده و شامل هر اقدامی است که به منظور دستیابی و تر غیب مشتری انجام می گردد ، و برندسازی یک حرکت استراتژیک و مجموعهای از روش ها که به نام تجاری هویت مشخصی داده و جایگاه آن را در بازار نسبت به رقبا مشخص و متمایز میکند ، برندسازی برخلاف بازاریابی ، رقابت بر سر مشتری و تشویق آنها به انتخاب خدمات و محصولات شما در میان رقبا نیست، بلکه ایجاد ذهنیت و چشم انداز نسبت به کسب و کارتان در مشتریان است، تا جاییکه رفع نیازهای خود را در گرو مراجعه به شما ببینند. با درک این دو مفهوم می توان گفت
علی خویه
مشاور فروش و برندینگ
نویسنده ی کتاب مرجع مدیریت برند
از چالشهای موجود در تعیین نام تجاری(برند) میتوان موارد ذیل را عنوان نمود. -
تصمیم در خصوص تعیین نام تجاری(برند)،
آیا نام تجاری(برند) تعیین بشود یا نشود؟
نخستین تصمیم آنست که آیا شرکت اصولاً میبایست از یک نام تجاری(برند)استفاده بکند یا خیر. در گذشته اکثر کالاها بدون نام تجاری(برند) بودند. تولیدکنندگان و واسطه ها کالای خود را از درون بشکه، صندوق و تغار و بدون اینکه هیچگونه نشانی از فروشنده بر جای بماند میفروختند. امروزه تعیین نام تجاری(برند) از اهمیتی برخوردار شده است که کمتر کالایی بدون نام تجاری(برند) روانه بازار میشود.
- تصمیم در خصوص مالکیت نام تجاری(برند)
هر تولیدکننده در ارتباط با مالکیت نام تجاری(برند) با گزینه های مختلفی روبروست. کالا ممکن است با نام تجاری(برند) تولیدکننده، نام تجاری(برند) توزیع کننده یا نام تجاری(برند) که اجازه استفاده از آن با صدور مجوز داده میشود به بازار عرضه گردد. یا اینکه تولیدکننده ممکن است بخشی از محصولات خود را تحت نام تجاری(برند) خود و بخشی را با برچسبهای تجاری توزیع کننده به بازار عرضه نماید.
منبع: مجله اقتصادی

تکنیک های برند سازی خودرو ، توسعه و تقویت برند در صنعت خودرو های داخلی و خارجی
- Jan 18, 2016
- علی خویه
- بدون نظر
بازاریابی خودرو و لوازم جانبی | بازاریابی لوازم جانبی ماشین | بازاریابی ماشین | بازاریابی نمایندگی های فروش خودرو | بازاریابی خودرو های خارجی | بازاریابی خودرو های داخلی | بازاریابی خودرو های وارداتی | بازاریابی خودرو های لوکس | بازاریابی خودرو های سواری | بازاریابی خودرو های هیوندا | بازاریابی خودرو های بنز | بازاریابی خودرو های کیا kia
دوره آموزشی و کارگاه آموزشی
مدیریت بازاریابی خودرو و لوازم جانبی خودرو
مدیریت بازاریابی خودرو و لوازم جانبی خودرو
بازاریابی خودرو و لوازم جانبی خودرو
تکنیکها و تاکتیک های بازاریابی و فروش
بازاریابی خودرو و لوازم جانبی خودرو
راهکارهای علمی و عملی در بازاریابی فروش و تبلیغات
صنعت خودرو و لوازم جانبی خودرو
مدرس : استاد علی خویه 09122991608
مدرس دانشگاه، مولف ومترجم کتاب مدیریت بازاریابی خودرو و لوازم جانبی خودرو ، عضو انجمن های ملی و بین المللی تخصصی، دارای بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 11 عنوان کتاب تخصصی مرجع و کاربردی، مهمان و کارشناس برنامه های تخصصی صدا و سیما و …
علی خویه
نویسنده ی کتاب تخصصی و مرجع مدیریت برند
مشاور و مجری برندسازی
اجرای پروژه های مختلف برندسازی
مجری چندین پروژه برند و کمپین برند در کشورهای داخلی و بین المللی
تفکر برند
- تعریف جدید اصول مدیریت برند
- تغییر نگرش به سوی واقعیت برند
- تفکر خلاق در برند سازی
ارتقای مهارت
- مهارتهای برند سازی
- مهارت برند داری
- مهارت برند شناسی
- مهارت ساخت و مدیریت عناصر یک برند
- فرایند تصمیم گیری مشتریان و مصرف کنندگان درباره برند
- مهندسی ارزش برند
- مهارت پیشبرد و ترفیع برند
- مهارت تحقیقات برند
- مهارت حفظ برند
- مهارت کنترل برند
- مهارت هویت سازی برند
- مهارت شخصیت سازی برند
- شیوه تهیه و تحلیل اطلاعات برند
- معاینه فنی برند
- سبگ های برندسازی
- تفکر خلاق در مدیریت نام و نشان تجاری
کارگاه
- کارگاه طراحی ساخت و مدیریت یک برند
www.khooyeh.com
برچسبها: مشاور برند, مشاور برندسازی, برندینگ, مشاور برندینگ, brand
چه عواملی یک مدیر برند را اثربخش می کند؟
چه عاملی یک مدیر برند را اثربخش می سازد؟ این سوال در رقابت هایی که برمبنای برند شکل گرفته اهمیت فزاینده ای یافته است. با در نظر داشتن ماهیت رقابت، شرکت ها امروزه می کوشند تا مدیران برندی را به کار گیرند که قادر به درک مفروضاتی ازقبیل حمایت از برابری برند در مقابل تهدیدات رقبا و نفوذ آنها و تصرف ارزش برند باشند.
مدیریت برند فرآیند ساخت، مقایسه، سنجش و مدیریت کیفیت برند است. به دلیل اهمیت برندها و پیچیدگی آنها، عجیب نیست که مدیریت برند شرکت اغلب در نقش یک مدیر برند حل شوند. مدیران برند مسوول توسعه و مدیریت برند هستند.
چهار نوع سرمایه ناملموس وجود دارد، که عبارت است از سرمایه اطلاعاتی، ارتباطی، انسانی و سازمانی که برای سطح فردی بازاریابان مناسب هستند. در تطابق با همین مفهوم، پیشنهاد می شود که مدیران برند این 4 عنصر سرمایه ناملموس را جمع کرده و به کار گیرند تا به یک عملکرد عالی دست یابند. به ویژه 4 عنصر سرمایه ناملموس که به طور ضمنی در مدیران برند وجود دارد می توانند برای خلق قابلیت های مدیریت برند به کار آیند. زمانی که یک مدیر برند به سطوح بالاتری از قابلیت های مدیریتی برند می رسد بهتر می توانند که به استفاده از منابع داخل شرکت و بین شرکتی برای ساختار موثر و مدیریت برند دست یابد. به علاوه، قابلیت های مدیریت برند باید به وی اجازه دهد تا لزوم برند و تعامل موثر این تصویر از برند را برای مشتریان به منظور استخراج توانایی های مثبت برند و تقویت ارزش قابل مشاهده برند روشن کند.
برند و برندسازی در دنیای کسب وکار مفاهیم چندان جدیدی نیستند، اما توجه شرکتهای ایرانی به این امر نسبتا جدید است.
علی خویه
متخصص ساخت، توسعه و تقویت برند - مشاور برندینگ
برخی از شرکتها با مزایای ساختن برند آشنا شده اند، درحالیکه برخی دیگر هنوز هم برندسازی را با طراحی نشان تجاری یا انتخاب نامی مناسب مترادف میدانند. شرکتهایی هم که به برندسازی روی آوردهاند، با دشواریهایی روبهرو بودهاند و از فعالیتهای انجام شده رضایت چندانی ندارند.
سه راه وجود دارد که یک شرکت یا برند آن میتوانند بروند: بالا-رشد؛ پایین- افول؛ نه این نه آن-رکود. و تنها یک راه همه افراد درگیر را راضی میکند، بهویژه مالکان و سهامداران را: رفتن به بالا، یعنی دستیابی به رشد. از جنبه نظری، رشد محدودیتی ندارد- همواره میتوانید به رشد خود ادامه دهید. حتی در دورههای سخت اقتصادی، نیاز دارید برای رشد تلاش کنید زیرا، دیر یا زود، از همه هزینههایی که میتوانستید کاستهاید. تنها اهرم دیگر که میتوان با آن به سود افزود رشد است. پس مهمترین کار استفاده از آن اهرم و ایجاد رشد جدید است- بهویژه با کمک برندتان. حتی در یک دوره بحرانی هنگامیکه بسیاری از مشتریان احتمالی بر قیمت تمرکز میکنند، یک برند قوی میتواند بر این مانع غلبه کند و فروش، بازده، و سود را احیا کند.
اما چگونه شرکتها و برندهای آنها میتوانند بارها و بارها رشد ایجاد کنند ؟ نظریه مربوطه ساده است: با فروش هر چه بیشتر محصولات یا خدمات در بالاترین قیمت ممکن- و با به حداقل رساندن هزینهها. این نظریه را چگونه عملی میکنید؟ یکی از راههایی که شرکتهای موفق این کار را انجام میدهند از طریق سرمایهگذاری در مدیریت برند قوی است.
مدیریت قوی برند بهعنوان تقویتکننده رشد عمل میکند و بخشهای مختلف شرکت را به پیش میراند:
• مدیریت برند بازاریابی را به پیش میراند.
• مدیریت برند تحقیق و توسعه محصول را تقویت میکند.
• مدیریت برند فروش را تقویت میکند.
فواید استفاده از یک برند فواید دریافتی همان چیزی است که مشتریان تصور میکنند یک کالا میتواند برای آنها انجام دهد. این مفهوم وابسته به دیدگاه مشتریان از ویژگیهای محصول و شخصیت برند میباشد. فواید همان چیزهایی است که زمانیکه مشتری محصول یا برندی را خریداری میکند، در پی آن میگردد. این فواید به سوی وضعیت یا ارزشی هدایت میشوندکه مشتریان درآرزوی به دست آوردن آنهابوده اند- موتینهو، 2009
علی خویه
مشاور و مجری برندسازی اجرای پروژه های مختلف برندسازی مجری چندین پروژه برند و کمپین برند در کشورهای داخلی و بین المللی تفکر برند - تعریف جدید اصول مدیریت برند - تغییر نگرش به سوی واقعیت برند - تفکر خلاق در برند سازی ارتقای مهارت - مهارتهای برند سازی - مهارت برند داری - مهارت برند شناسی - مهارت ساخت و مدیریت عناصر یک برند - فرایند تصمیم گیری مشتریان و مصرف کنندگان درباره برند - مهندسی ارزش برند - مهارت پیشبرد و ترفیع برند - مهارت تحقیقات برند - مهارت حفظ برند - مهارت کنترل برند - مهارت هویت سازی برند - مهارت شخصیت سازی برند - شیوه تهیه و تحلیل اطلاعات برند - معاینه فنی برند - سبگ های برندسازی - تفکر خلاق در مدیریت نام و نشان تجاری کارگاه - کارگاه طراحی
این مردم هستندکه به نامهای تجاری زندگی میبخشند نه شرکت ها؛نام های تجاری را نباید در کارخانه ها و استودیوها جستجو نمود،همچنین نباید در تراز نامه ها درجستجوی آنها بود بلکه ذهن مشتری، کارمند، تولید کننده و سایر ذینفعان جایگاه نام های تجاری هستند. چنانچه "پال فلدویک" میگوید: نام تجاری مجموعه ای از تصویرها و برداشت ها در ذهن مصرف کننده است.
در این راستا، "استفان کینگ" بیان میکند: کالا چیزی است که در یک کارخانه ساخته می شود، اما نام تجاری چیزی است که به وسیله مشتری خریداری میشود( الیور،1997.
برند و برندسازی در دنیای کسب وکار مفاهیم چندان جدیدی نیستند، اما توجه شرکتهای ایرانی به این امر نسبتا جدید است.
علی خویه
متخصص ساخت، توسعه و تقویت برند - مشاور برندینگ
برخی از شرکتها با مزایای ساختن برند آشنا شده اند، درحالیکه برخی دیگر هنوز هم برندسازی را با طراحی نشان تجاری یا انتخاب نامی مناسب مترادف میدانند. شرکتهایی هم که به برندسازی روی آوردهاند، با دشواریهایی روبهرو بودهاند و از فعالیتهای انجام شده رضایت چندانی ندارند.
سه راه وجود دارد که یک شرکت یا برند آن میتوانند بروند: بالا-رشد؛ پایین- افول؛ نه این نه آن-رکود. و تنها یک راه همه افراد درگیر را راضی میکند، بهویژه مالکان و سهامداران را: رفتن به بالا، یعنی دستیابی به رشد. از جنبه نظری، رشد محدودیتی ندارد- همواره میتوانید به رشد خود ادامه دهید. حتی در دورههای سخت اقتصادی، نیاز دارید برای رشد تلاش کنید زیرا، دیر یا زود، از همه هزینههایی که میتوانستید کاستهاید. تنها اهرم دیگر که میتوان با آن به سود افزود رشد است. پس مهمترین کار استفاده از آن اهرم و ایجاد رشد جدید است- بهویژه با کمک برندتان. حتی در یک دوره بحرانی هنگامیکه بسیاری از مشتریان احتمالی بر قیمت تمرکز میکنند، یک برند قوی میتواند بر این مانع غلبه کند و فروش، بازده، و سود را احیا کند.
اما چگونه شرکتها و برندهای آنها میتوانند بارها و بارها
چه عواملی یک مدیر برند را اثربخش می کند؟
چه عاملی یک مدیر برند را اثربخش می سازد؟ این سوال در رقابت هایی که برمبنای برند شکل گرفته اهمیت فزاینده ای یافته است. با در نظر داشتن ماهیت رقابت، شرکت ها امروزه می کوشند تا مدیران برندی را به کار گیرند که قادر به درک مفروضاتی ازقبیل حمایت از برابری برند در مقابل تهدیدات رقبا و نفوذ آنها و تصرف ارزش برند باشند.
مدیریت برند فرآیند ساخت، مقایسه، سنجش و مدیریت کیفیت برند است. به دلیل اهمیت برندها و پیچیدگی آنها، عجیب نیست که مدیریت برند شرکت اغلب در نقش یک مدیر برند حل شوند. مدیران برند مسوول توسعه و مدیریت برند هستند.
چهار نوع سرمایه ناملموس وجود دارد، که عبارت است از سرمایه اطلاعاتی، ارتباطی، انسانی و سازمانی که برای سطح فردی بازاریابان مناسب هستند. در تطابق با همین مفهوم، پیشنهاد می شود که مدیران برند این 4 عنصر سرمایه ناملموس را جمع کرده و به کار گیرند تا به یک عملکرد عالی دست یابند. به ویژه 4 عنصر سرمایه ناملموس که به طور ضمنی در مدیران برند وجود دارد می توانند برای خلق قابلیت های مدیریت برند به کار آیند. زمانی که یک مدیر برند به سطوح بالاتری از قابلیت های مدیریتی برند می رسد بهتر می توانند که به استفاده از منابع داخل شرکت و بین شرکتی برای ساختار موثر و مدیریت برند دست یابد. به علاوه، قابلیت های مدیریت برند باید به وی اجازه دهد تا لزوم برند و تعامل موثر این تصویر از برند را برای مشتریان به منظور استخراج توانایی های مثبت برند و تقویت ارزش قابل مشاهده برند روشن کند.
اثر سرمایه ناملموس مدیر برند روی قابلیت های مدیریت برند
این روزها اکثر صاحبان کسب و کارها و مشاغل و برندهای ایرانی سعی می کنند با حضور در اینستاگرام، برند و اسم خود را به مخاطبان خود معرفی کنند.هرچند تلاشی که بنده مشاهده می کنم با چیزی که باید صورت بگیرد از زمین تا آسمان متفاوت است. با مطالعه و بررسی استراتژی هایی که در شرکت ها و برندهای خارجی و بین المللی به این نتیجه رسیدم که مطلب زیر را در قالب 9 استراتژی حضور در اینستاگرام را تقدیم شما کنم.
امروزه هویت نام تجاری همانند سرمایه برای سازمان و محصولات آن ارزش میآفریند، از اینرو ارتقای نام تجاری در بسیاری موارد به استراتژی سازمان تبدیل میگردد.
نام تجاری تصویری از محصولات در بازار است. افرادی که با نام تجاری سر وکار دارند، در پی کیفیت یا خصوصیات خاصی هستندکه آن را ویژه یا منحصر به فرد مینماید ( رایز، 1381.)
برندسازی مقولهای بسیار حساس است و بهدست آوردن فرصت ایجاد وفاداری در مشتری بهسهولت صورت نمیگیرد و احساسات نسبت به یک برند در دیگران به راحتی تخریب میشود. ضرورت و جایگاه دیدگاه مشتری در برندسازی تا جایی اهمیت دارد که مباحث گسترده روانشناختی مطرح میگردد.
بهعنوان مثال، یکی از شیوه های روانشناختی مؤثر در شناخت دیدگاه مشتری درخواست از آنها برای ایجاد ترکیبی از تصاویر و کلمات برای بیان ایدههای خود در مورد برندی مشخص است. هدف بیان ادراکات و دیدگاههای مردم در خصوص برند موردنظر بدون لزوم استفاده از واژگان عاریتی از دیدگاه انسانشناسی یا روانکاوی میباشد و ذکر این مطلب نشاندهنده اهمیت ادراکات و دیدگاههای مشتریان است که میخواهیم آنها را درک کنیم. در اینجا تنها تداعیهایی اهمیت داردکه برند در ذهن آنها ایجاد میکند (سرداری و همکاران، 1390)
موفقیت در برندسازی ضمن توسعه بازارهای صادراتی به اعتبار بینالمللی کشورها نیز میافزاید و در آینده موجب خواهد گردید که درآمد حاصل از واگذاری برند به شرکتهای علاقمند در خارج بر درآمد ناشی از صدور مستقیم کالا پیشیگیرد .
برندمداری به مفهوم تضمین برند استکه با ویژگیهایی در استراتژی بازاریابی شناخته میشود و مفهوم مسیری که شرکت دربخشهای برنامه ریزی وبازاریابی استراتژیک راگسترش میدهد(ونگومیلرز، ٢٠٠۶.)
برندها میتوانند منجر به خلق ایدههای جدید در مورد محصولات و خدمات شرکت شوند. برند تعهدی ایجادشده توسط یک سازمان استتاازطریق آن ازمشتریانش حمایت نماید(لاکوین،1993.)
اگر سازمانی برند را تنها در حد یک نام در نظر بگیرد کاربرد عمیقی را که برند میتواند در بازاریابی داشته باشد درک نخواهد کرد. برتصویر برند ادراک مشتریان از کیفیت محصولات و خدمات تأثیر داردو اعتبار سازمان برروی ادراک مشتری و وفاداری او مؤثر است ( میرویسی، 1388).
برند بخشی از ویژگیهای عملیاتی و هیجانی استکه مشتری به یک کالا یا خدمات نسبت میدهد و یک ابزاریاریرسان به مشتریان برای تصمیم گیری وخریدمیباشد( مدنیوروستا، 1389).
شفافسازی برند سازمانی به نوع خاصی از تغییر رفتار در میان کارکنان منجر میگردد. اگر شرکت تمایل به دستیابی به شهرت دارد تعریف روشنی از برند سازمانی منجر به درک بهتر هویت و اهداف شرکت گردیده شناخت را تسریع بخشیده و شرکت را مشهور میسازد. برند سازمانی جنبه های منحصربفردی ازسازمان ازجمله فرایندکارمندیابی رابرجسته میسازد(کودرت، 2011.)
بارزترین مهارت بازاریاب حرفه ای شاید این باشدکه بتواند برند تجاری قدرتمندی به وجودآورد، از آن پاسداری کند مصونش بدارد وآن را تقویت نماید. امروزه هدف از بازاریابی مدیریت تقاضا از طریق رشد دادن و سوق دادن مشتری تا حد بلوغ در نردبان وفاداری به سازمانهاست. در این پارادایم هدف برقراری روابط بلندمدت و متقابل گروههای ذینفع و مهمتر از همه مشتری است به طوریکه مشتریان بیشتری را حفظ نموده و مشتریان کمتری را ازدست بدهد وبه این ترتیب دربلندمدت منافعی حاصل شود که درنتیجه سهم بازاروسودآوری شرکت افزایش یابد( نوئلکاپفرر، 1385)
روانشناختی مطرح میگردد. به عنوان مثال، یکی از شیوه های روانشناختی مؤثر در شناخت دیدگاه مشتری درخواست از آنها برای ایجاد ترکیبی از تصاویر و کلمات برای بیان ایدههای خود در موردبرندی مشخص است. هدف بیان ادراکات و دیدگاههای مردم در خصوص برند موردنظر بدون لزوم استفاده از واژگان عاریتی از دیدگاه انسانشناسی یا روانکاوی میباشد و ذکر این مطلب نشان دهنده اهمیت ادراکات و دیدگاههای مشتریان است که میخواهیم آنها را درک کنیم. در اینجا تنهاتداعی هایی اهمیت داردکه برند در ذهن آن ها ایجاد میکند (سرداری و همکاران، 1390.)
موفقیت در برندسازی ضمن توسعه بازارهای صادراتی به اعتبار بین المللی کشورها نیز می افزاید و در آینده موجب خواهد گردید که درآمد حاصل از واگذاری برند به شرکتهای علاقمند درخارج بر درآمد ناشی از صدور مستقیم کالا پیشیگیرد ( اسلام، 1382). برندمداری به مفهوم تضمین برنداست که با ویژگیهایی در استراتژی بازاریابی شناخته میشود و مفهوم مسیری که شرکت دربخشهای برنامه ریزی وبازاریابی استراتژیک راگسترش میدهد(ونگومیلرز،٢٠٠۶.)
برند ها میتوانند منجر به خلق ایده های جدید در مورد محصولات و خدمات شرکت شوند. برند تعهدی ایجادشده توسط یک سازمان است تا ازطریق آنازمشتریانشحمایتنماید(لاکوین،1993.)اگر سازمانی برند را تنها در حد یک نام در نظر بگیرد کاربرد عمیقی را که برند میتواند دربازاریابی داشته باشد درک نخواهد کرد. برتصویر برند ادراک مشتریان از کیفیت محصولات وخدمات تأثیر داردو اعتبار سازمان برروی ادراک مشتری و وفاداری او مؤثر است ( میرویسی، 1388)
. برندبخشی از ویژگیهای عملیاتی و هیجانی است که مشتری به یک کالا یا خدمات نسبت میدهد ویک ابزاری اسان به مشتریان برای تصمیم گیری و خرید میباشد( مدنیوروستا، 1389)
.شفافسازی برند سازمانی به نوع خاصی از تغییر رفتار در میان کارکنان منجر میگردد. اگرشرکت تمایل به دستیابی به شهرت دارد تعریف روشنی از برند سازمانی منجر به درک بهتر هویت واهداف شرکت گردیده شناخت را تسریع بخشیده و شرکت را مشهور می سازد. برند سازمان یجنبه های منحصربفرد یازسازم ان ازجمله فرایندکارمند یابی رابرجسته میسازد(کودرت، 2011.)
بارزترین مهارت بازاریاب حرفهای شاید این باشدکه بتواند برند تجاری قدرتمندی به وجودآورد، ازآن پاسداری کند مصونش بدارد وآن را تقویت نماید. امروزه هدف از بازاریابی مدیریت تقاضا از طریق رشد دادن و سوق دادن مشتری تا حد بلوغ در نردبان وفاداری به سازمانهاست. در این پارادایم هدف برقراری روابط بلندمدت و متقابل گروه های ذینفع و مهمتر از همه مشتری است به طوریکه مشتریان بیشتری را حفظ نموده و مشتریان کمتری راازدست بدهد وبه این ترتیب دربلندمدت منافعی حاصل شودکه درنتیجه سهم بازاروسودآوری شرکت افزایش یابد( نوئلکاپفرر، 1385).
ساخت و توسعه ی برند حرفه ای، تخصص ماست...
علی خویه
مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم ها و برنامه های مدیریت، بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، برند، خلاقیت تجارت و فروش - بیش از 18سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 11کتاب مرجع کاربردی و تخصصی،عضو انجمن های ملی و بین المللی، ارایه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی، همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف، سخنران برتر ده ها سمینار، مشاور ارشد مدیران عامل برندهای معتبر ملی و بین المللی، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و .......
تماس با ما:
khooyeh@gmail.com
khooyehali@yahoo.com
09372991608
09122991608
ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، برندسازی، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، استقرار سیستم توزیع و فروش مویرگی، راه اندازی فروشگاه زنجیره ای، چیدمان فروش، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و ....
مشاور و مدرس برند- برندینگ
مشاور و مجری برندسازی اجرای پروژه های مختلف برندسازی مجری چندین پروژه برند و کمپین برند در کشورهای داخلی و بین المللی تفکر برند - تعریف جدید اصول مدیریت برند - تغییر نگرش به سوی واقعیت برند - تفکر خلاق در برند سازی ارتقای مهارت - مهارتهای برند سازی - مهارت برند داری - مهارت برند شناسی - مهارت ساخت و مدیریت عناصر یک برند - فرایند تصمیم گیری مشتریان و مصرف کنندگان درباره برند - مهندسی ارزش برند - مهارت پیشبرد و ترفیع برند - مهارت تحقیقات برند - مهارت حفظ برند - مهارت کنترل برند - مهارت هویت سازی برند

علی خویه
مشاور و مدرس برند و بازاریابی
مولف کتاب مرجع مدیریت برند
مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم ها و برنامه های مدیریت، بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، برند، خلاقیت تجارت و فروش - بیش از 18سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 11کتاب مرجع کاربردی و تخصصی،عضو انجمن های ملی و بین المللی، ارایه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی، همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف، سخنران برتر ده ها سمینار، مشاور ارشد مدیران عامل برندهای معتبر ملی و بین المللی، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و .......
تماس با ما:
khooyehali@yahoo.com
09372991608
09122991608
برند و تأثیر آن بر وفاداری مشتری
وفاداری به نام تجاری به خصوص میتواند از برخی از نامهای تجاری ملی فراتر رود. علاوه بر این،محیط کنونی برای افزایش رقابت و ورود محصولات و خدمات جدید مشتریان را برای انتخاب گزینه خود در میان گروهی از فرصت های موجود هدایت میکند، به این دلیل تمرکز بر تمایز محصول نسبت به رقبا برای شرکت و تولیدکنندگی مهم است. هدف تحقیق حاضر، بررسی برند در ابعاد مختلف و تأثیری آن بر وفاداری مشتری میباشد
علی خویه
مشاور و مدرس برند و بازاریابی
مولف کتاب مرجع مدیریت برند
مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم ها و برنامه های مدیریت، بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، برند، خلاقیت تجارت و فروش - بیش از 18سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 11کتاب مرجع کاربردی و تخصصی،عضو انجمن های ملی و بین المللی، ارایه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی، همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف، سخنران برتر ده ها سمینار، مشاور ارشد مدیران عامل برندهای معتبر ملی و بین المللی، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و .......
تماس با ما:
khooyehali@yahoo.com
09372991608
09122991608
مطالعات پروفسور دیوید آکر
مطالعات NSBP