عوامل برند سازی و برندینگ Branding

عوامل برند سازی و برندینگ Branding
ارسال توسط : علی خویه در برند سازی خدمات, برند سازی کالا, برندینگ, مدیریت برند, مقالات برند 7 ساعت قبل ۰ 12 بازدید
پنج بازیگر اصلی برندسازی
پنج بازیگر اصلی جهان برندسازی عبارتند از:
تبلیغکننده:
برندسازی با تبلیغکننده شروع میشود. تبلیغکننده فرد، شرکت و یا سازمانی است که تصمیم نهایی را درباره مخاطبین، رسانه و بودجه برندسازی میگیرد.
آژانس برندسازی:
بازیگر دوم در جهان برندسازی آژانس برندسازی است، بازاریابان و تبلیغکنندگان آژانسهای مستقل را بهمنظور انجام تمام یا قسمتی از فعالیتهای برندسازی خود به خدمت میگیرند. اینگونه فعالیت بهعنوان مشارکت آژانس ـ مشتری شناخته شده است.
بعضی از تبلیغکنندهها از آژانسهای برندسازی خارجی (بیرون) استفاده میکنند زیرا اعتقاد دارند اینگونه آژانسها بهواسطه تجربیات خود و همچنین پرسنل خلاق و آموزش دیده، امکانات و تجهیزات مناسب، توانایی تولید یک برنامه کامل برندسازی را دارند.
· آژانس برندسازی متعلق به شرکت
شرکتهایی که نیاز دارند کنترل بیشتری بر برندسازی خود داشته باشند، آژانسهای برندسازی متعلق به خود را دارند. برخی از فروشگاههای کارخانههای بزرگ بهسبب اینکه نیاز به جلب توجه سریع مخاطبین برای فروشهای فصلی و دورهای خود را دارند و همچنین بهمنظور صرفهجویی در هزینه، از آژانسهای برندسازی متعلق به خود استفاده میکنند.
رسانه:
بازیگر سوم در جهان برندسازی، رسانه است. رسانهها کانالهای ارتباطی هستند که از طریق آن پیامها از تبلیغکننده به مخاطبین ارسال میشوند.
دارندگان رسانهها عمدتاً فعالیتهای زیر را انجام میدهند:
- فروش فضا در رسانههایی همانند روزنامهها، مجلهها، بیلبوردها و پست مستقیم.
- فروش زمان در رسانههای صوتی، تصویری همانند تلویزیون و رادیو.
- فروش فضا و زمان در رسانه الکترونیکی همانند اینترنت.
- کمک به مشتریان در جهت انتخاب و تحلیل رسانهها.
- کمک به تولید برندسازی.
یاریگران:
یاریگران گروهی از سازمانهای خدماتی هستند که به تبلیغکنندهها، آژانسهای برندسازی و صاحبان رسانه خدمات و کمکهایی را ارائه میکنند. اعضای این سازمانهای خدماتی شامل عکاسها، محققین بازار، مشاورین، خبرنگاران و عکاسان آزاد و موسیقیدانها هستند.
علت استفاده از یاریگران این است که بضاعت هنری بسیاری از مؤسسات برندسازی محدود است و آنها بهمنظور استفاده از خلاقیت و امکانات دیگران نیاز به استفاده از این افراد دارند. علاوه بر اینکه بهسبب هزینههای بالای جذب، استخدام و نگهداری آنها در سازمانهای برندسازی بهتر است که از تخصص این افراد بر حسب نیاز استفاده شود.
مخاطبین هدف:
بازیگر پنجم در فرآیند برندسازی مخاطبین هدف است. همه استراتژیها با مشتری شروع میشود و همه تلاشهای برندسازی بهمنظور جلب توجه مشتری برای خرید محصولات و خدمات ما بهجای محصولات و خدمات رقبا صورت میپذیرد.
لذا در فرآیند برندسازی قبل از آغاز هرگونه فعالیت برندسازی باید نیازها و خواستههای مشتریان شناسایی شود، جایگاه شرکت و رقبا در ذهن مشتری از طریق تحقیقات بازار و مشتری تعیین شود و آنگاه باید به تعیین اهداف برندسازی و انتخاب رسانهها برای انتقال پیام تبلیغ به مخاطبین هدف، اقدام شود.
[۳]. Media
[۴]. Vendor
[۵]. Auodiance
علی خویه استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع
اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش



برچسب گذاری شده با :آژانسهای برندسازی ارزش برند ارزش گذاری برند برند و مشتری بودجه برندسازی پرسنل خلاق و آموزش تبلیغ کننده برند تخصص در برندسازی جهان برندسازی رسانه برندسازی رسانه و برند سازمان های برندسازی شرکت مشاور برندسازی شرکت های برندسازی شرکت های ثبت برند کانالهای ارتباطی برند کارخانه های برندسازی مؤسسات برندسازی مخاطبین برند مشاورین برند هنر برندسازی