انواع برند brand
انواع برند – برند فردی Personal Brand : به اینگونه، برند شخصی Individual Brand نیز گفته میشود. این نوع برند بهصورت یک هاله، پیرامون شخصیت فرد ساخته میشود تا با برنامهریزی مشخص و مدون، فرایند رشد و ارتقاء جایگاه اجتماعی،سیاسی،علمی، …. فرد را در جهت دستیابی به فرصتهای جدید، تقویت نماید. روش ایجاد برند برای یک فرد را برندینگ فردی (پرسنال برندینگ) Personal Branding گویند. تصویر برند ایجادشده از فرد، کاملاً با روش بهکارگیری کانال برای ارائه برنامه بازاریابی آن فرد، مرتبط است. توجه نمایید: در اغلب موارد به علت عدم وجود برنامه یا مدل تجاری مشخص، کمپین برندینگ فردی به استراتژی تجاری افراد کمکی نمینماید. ۲- برند محصول Product Brand : اینگونه از برند، موجب افزایش درک مخاطب از ایده موجود در کالا و اجناس میگردد. ایدهای که به افزایش قابلیتهای کاربردی کالا منجر شده است. برندهای مرتبط با محصولات بستهبندیشده مصرفی Consumer packaged goods) CPG) که با عنوان …
ادامه مطلب »برندسازی رستوران
دوره آموزش جامع برند سازی رستوران و فست فود استاد خویه: ۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸ مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم ها و برنامه های مدیریت، بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، برند، خلاقیت تجارت و فروش – بیش از ۱۸سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم ۱۱کتاب مرجع کاربردی و تخصصی،عضو انجمن های ملی و بین المللی، ارایه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی، همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف، سخنران برتر ده ها سمینار، مشاور ارشد مدیران عامل برندهای معتبر ملی و بین المللی، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و ……. تماس با ما: khooyeh@gmail.com khooyehali@yahoo.com ۰۹۳۷۲۹۹۱۶۰۸ ۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸ ارایه بیش از …
ادامه مطلب »قوانین برندسازی و ساخت برند(قسمت دوم)
بررسی برندینگ در صنایع ایران براساس ۲۲ قانون ابدی برندسازی قانون دوم برندسازی: تمرکز (اختصار) زمانیکه دامنه فعالیت خود را متمرکز میکنید اتفاقات خوب شروع میشود. البته تمرکز به معنی محدود شدن در یک محصول نیست بهعنوان مثال برند اول کافی شاپ در دنیا برند استارباکس است که بیش از ۳۰ نوع محصول تولید میکند اما آیا در ایران هم برندهای متمرکز و موفق داریم؟ در اکثر کشورهای دنیا از جمله ایران وقتی به رستوران مراجعه میکنید معمولا یک منو شامل حدودا ۱۰ غذای متنوع برایتان میآورند که باید از داخل آن انتخاب کنید، اگرچه در اکثر موارد هم رستوران مورد نظر به یک نوع غذایش معروف میشود. سوال اینجاست آیا یک رستوران میتوان متمرکز عمل کند؟ یعنی آیا میتوان رستورانی را فرض کرد که فقط یک نوع غذا ارائه دهد و رشد قابل قبولی هم داشته باشد؟ جواب بله است! رستوران زنجیرهای مستر دیزی را در نظر بگیرید که تنها …
ادامه مطلب »دوره های آموزشی کاربردی
حوزه آموزشی محتوای آموزشی ارتقای اطلاعات و دانش کاربردی – مفهوم ویزیتوری و جایگاه آن در بازاریابی – مقایسه ویزیتور بازاریاب فروشنده و … – اصول طرح ریزی و بهبود روش کار ویزیتور – اصول ویزیتوری – اصول و روشهای توانمندسازی ویزیتور ارتقای بینش – مدیریت تغییر – مدیریت استرس – تفکر خلاق و سیستمی – مهندسی فکر و مثبت اندیشی ارتقای مهارت – مهارتهای ویزیتوری و سرپرستی فروش حرفه ای – مهارتهای انگیزه در ویزیتورها و روش های آن – روش بهینه تفویض اختیار و اصول آن – مهارتهای ایجاد هماهنگی در وزیتورها – مهارتهای نظارت و کنترل موثر – مهارت مدیریت زمان در ویزیتوری وبازاریابی – مهارت ارائه مؤثر مطالب – مهارت های رفتاری – زبان بدن – مهارت تعامل با زیردستان (صدور دستور، پاسخ به نظرات، درخواستها و اعتراضات) – مهارت تعامل با مدیران مافوق (گزارش دهی، دستورپذیری، ارائه ایده، نظر و پیشنهاد) ارتقای فن و تکنیک …
ادامه مطلب »عوامل تاثیرگذار بر وفاداری مشتریان به برند
در استراتژی مشتریان، وفاداری برای هر سازمانی اهمیت استراتژیک دارد. مفهوم وفاداری مشتری۱ یکی از پرمطالعه ترین موضوعات، و یکی از ابتکاراتی است که به وفور توسط بازاریابها اجرا شده است. کوپلند۲ در سال ۱۹۲۳ و چرچیل۳ در سال ۱۹۴۲ موضوع وفاداری مشتریان در مبحث بازاریابی را مطرح کردند. اما توجه به وفاداری مشتری در ۱۰ سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته و امروزه وفاداری مشتری به عنوان دستورالعملی برای افزایش درآمد مطرح است (۲۰۰۲ ,Dowling). محققان نیز معتقدند که نگهداری مشتریان موجود سودآورتر از جذب مشتریان جدید است و از آن جایی که هزینه جذب مشتری جدید به مراتب بیشتر از حفظ مشتریان فعلی است بنابراین حفظ وفاداری مشتریان یکی از اهداف اصلی بازاریابهاست. البته این قــدم اول در ایجاد وفاداری مشتری محسوب میشود. وفاداری را میتوان به دست آورد، اما سازمان باید روی این مسئله پیوسته و مستمر فعالیت کند. این مسئله به چشمانداز رقابتی فزونی در میان شرکتهای مختلف در یک صنعت منجر شده است. شرکتهای مختلف با استفاده از برنامه های وفاداری۴ …
ادامه مطلب »ساخت برند معتبر در ذهن مشتری
برند تصویری مطلوب در ذهن مشتری با توجه به فضای رقابت جهانی و تغییر و تحولاتی که با شتاب در جهان امروز رخ می دهد، سازمان ها برای حفظ مشتریان خود باید دست به اقداماتی بزنند که شرایط را برای اثر بخشی بی طرف عملکرد سازمانی مهیا سازند. نگهداری و تقویت وفاداری مشتری در راستای محصولات یا خدمات یک شرکت، عموماً نکته اصلی و مرکزی فعالیت های بازاریابی شده است. وفاداری مشتری، می تواند منجر به کاهش هزینه های بازاریابی شود و مشتریان بیشتری را جذب کند. به علاوه، مشتریان وفادار، تبلیغات دهان به دهان را به سرعت رواج داده، با استراتژی های رقیبان مقابله و فواید بیشتری را ایجاد کنند.هدف این تحقیق بررسی رابطه میان دیدگاه روابط عمومی مشتری و وفاداری مشتری برای آزمون نقش تعدیل گری تصویر برند در آن رابطه است. نتایج نشان می دهد دیدگاه روابط عمومی بر وفاداری مشتری تاثیرگذار است ولی تصویر برند، روابط بین دو متغیر …
ادامه مطلب »اصول موفقیت در بازاریابی شبکههای اجتماعی
این روزها استفاده از شبکههای اجتماعی برای شرکتها و برندها به امری متداول بدل شده است، اما کمتر کسی هست که در این زمینه اطلاعات کافی و علمی برای استفاده هرچه بهتر و کسب بازدهی عالی از طریق بازاریابی آنلاین داشته باشد. برای موفقیت در بازاریابی شبکههای اجتماعی مثل هر زمینه کاری دیگری باید با اصول و قانونهای موفقیت آن آشنا باشید تا بتوانید به بهترین شکل استراتژی بازاریابی آنلاین خود را در آن به اجرا بگذارید. در ادامه با ۱۰ قانون طلایی برای موفقیت در بازاریابی شبکههای اجتماعی با ما همراه باشید. ۱- قانون گوش دادن: برای موفقیت در بازاریابی شبکههای اجتماعی (Social Media Marketing) بیشتر از اینکه بنویسید یا عکس و ویدئو به اشتراک بگذارید باید به حرف ها و نکتههایی که لابهلای گفتگوها و مطالب کاربران رد و بدل میشود گوش کنید. ۲- قانون تمرکز: «همه کاره هیچ کاره است.» تمرکز بیشتر برای تولید محتوا و مطالب …
ادامه مطلب »صدای برند، ابزار استراتژیک در بازاریابی
بازاریابان و حرفهایهای دنیای برندسازی مدت زمان زیادی است که در مورد آهنگ صدای برند صحبت میکنند. این اصطلاح عبارتی است که همه ما فکر میکنیم که آن را درک کردهایم، اما این اصطلاح زیاد هم شفاف نیست: ما نمیتوانیم با اطمینان بگوییم که آهنگ صدای برند از چه تشکیل شده است، اما وقتی آن را میبینیم یا میشنویم، میشناسیم. برندهای بزرگ مانند افراد هستند، آنها شخصیتهایی دارند که به شیوههای ویژه بدون اینکه غیر منعطف یا خشک باشند، محکم و استوار باقی میمانند. صدای برند روشی مفید و ویژه برای انتقال شخصیت برند و بیان داستانش است. صدای برند شبیه آهنگ صدای انسان است فقط تعدیل شده است. میتوان صدای برند را یک استراتژی شفاهی سفارشیسازی شده در نظر گرفت که شیوه انتقال نظر یک سازمان را تعریف و هدایت میکند. صدای برند ابزاری استراتژیک برای کمک به هر فرد در سازمان بهمنظور بیان داستان برند به شیوهای کامل …
ادامه مطلب »برندینگ درون سازمانی
برندینگ داخلی واقعا چیست؟ هر کسی میداند برند چیست و هر کسی میداند تبلیغات چیست. برخی از ما ممکن است در مورد تفاوت فروش ویژه (Promotion) و تجارت (Merchandising) سردرگم شویم، اما بسیاری از ما یکایده اولیه داریم، حداقل میدانیم که آنها چه هستند. به طور قطع امروزه برندینگ داخلی موضوعی داغ است، که در مورد آن سمینارها و کارگاههای فراوانی در سرتاسر دنیا برگزار می شود. در مورد تعریف برندینگ داخلی کم نوشته شده است؛ بنابراین به عنوان یکی از پیشگاماناین پدیده جدید در برندینگ، تصمیم گرفتم که کاری دراین زمینه با تعریف خود از برندینگ داخلی انجام دهم. ما صلاحیت انجاماین کار را به دست آوردهایم، زیرا از هنگامی که شرکت خود را راهاندازی کردهایم، در پی ترویج قدرت برندینگ داخلی با متدولوژی بازاریابی داخلی خود (Inward Marketing Methodology) بودهایم: ما واقعا یک شرکت برندینگ داخلی هستیم. قبل ازاینکه توضیح بدهم که برندینگ داخلی چیست، اجازه بدهید که …
ادامه مطلب »تصاویر همایش برندسازی و ایده پردازی
سخران: علی خویه مشاور و مدرس برندینگ با ۱۸ سال تجربه ای اجرایی موفق مولف کتاب مدیریت برند
ادامه مطلب »بازاریابی حرفه ای از زبان پیشتازان بازاریابی
روزنامه کسب و کار: بازاریابان موفق معمولا از روش ها و شیوه های خاصی برای نفوذ در بازار استفاده می کنند. بعضی از این روش ها نشأت گرفته از استعدادهای ذاتی این اشخاص است و بعضی به صورت اکتسابی و به مرور زمان به عادات این اشخاص تبدیل می گردد. هر یک از سبک خاصی برای تشخیص نیاز مشتری و نحوه برآورده ساختن آن استفاده می کنند. مجله Enterpreneur در شماره اخیر خود این موضوع را بررسی کرده و پیشنهاد های این اشخاص را از زبان خودشان بیان می کند. ۱- جیسون فالز، کافه پرس من ذاتا به مردم و آنچه سبب می گردد خرید کنند یا از یک برند حمایت کنند علاقه دارم. به نظر من، بازاریابی فقط فروختن نیست بلکه پرورش یک مخاطب از دوستان علاقمند و پرشور است که هر دو با هم و برای شما وارد معامله می شوند. این یک مفهوم آرمانی اما دست یافتنی …
ادامه مطلب »مدیریت نام تجاری (برند brand)
مدیریت نام تجاری عناوین ۱- چکیده ۲- مقدمه ۳- مدیریت نام تجاری ۴- تدوین راهبردی ۵- ابعاد نام تجاری ۶- ارزش آن ۷- ارزش مالی ۸- سرمایه گذاری ۹- محاسبه ارزش نام تجاری ۱۰- نتیجه گیری چکیده مدیریت نام تجاری ( برند ) تلاش دارد تا با هدفگذاری، برنامهریزی، اجرا و کنترل، برای نام تجاری ( برند ) ایجاد ارزش کند و سپس در جهت حفظ و ارتقای ارزش آن بکوشد. در این مقاله، با دیدگاه بلندمدت و راهبردی به ارائه شیوه مدیریت نام تجاری ( برند ) پرداخته میشود. مقدمه مشکلاتی که امروزه مدیران بازاریابی را به خود مشغول کرده، عبارت است از آنکه تلاش آنها برای خلق و نگهداری برند فاقد برنامهریزیهای لازم بوده، به دلیل عدم شناخت ویژگیهای نام تجاری ( برند ) (brand) و عدم شناخت روشهای صحیح مدیریت نام تجاری ( برند ) نمیتوانند به صورت اثربخشی، محصول را با نام تجاری ( برند ) …
ادامه مطلب »تکنیک های توسعه و تقویت برند
استراتژی های ارتقای برند ۳۰تکنیک کاربردی وقتی بحث از برندینگ در یک شرکت مطرح می شود، معمولا شرکت باید دست کم در صدد پاسخ گویی به پنج حوزه اصلی زیر باشد. از این رو موضوع هایی که برند را در بر می گیرند دست کم به پنج گروه تقسیم می شود که در اسلاید بعدی نمایش داده شده است: پنج کلید اصلی مدیریت برند: برند ارزش استراتژیک دارد ۲) ایجاد برند منحصر به فرد، از بی هویت و چند قیمتی شدن محصول جلوگیری می کند. ۳) برای جهانی شدن، نیاز به ایجاد برند جهانی حس می شود ۴) مدیریت برند باعث ایجاد همدلی سازمانی و به اشتراک گذاری دانش به دست آمده در سطوح سازمان می شود. ۵) مدیریت برند باعث تبدیل استراتژی شرکت از بازاریابی “قیمت محور” به بازاریابی “ارزش محور” می شود. پنج اقدام ساده برای معماری یک برند قوی …
ادامه مطلب »۷میم برندسازی
۷میم برندسازی عضو رسمی هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی:ه برند آن چیزی است که ما را به دیگران میشناساند، گفت: «برند مجموع وعده و قول با پایبندی و تعهد است.» دکتر احمد روستا ضمن برشمردن «۷میم برند» خاطرنشان کرد: «نخست برند باید معرف مبانی فکری، فرهنگی، ارزشی و انسانی صاحب برند باشد. دوم باید مبتنی بر قابلیت و استعداد و شایستگی یا ویژگیهای تعریف شده باشد.» وی ادامه داد: «برند باید مخاطب را بشناسد و مرتبط با آن باشد. همچنین مطلوبیت و مزیت و محبوبیت، چهارمین «میم برند» است.»به گفته این متخصص برندسازی و بازاریابی، مداوم بودن و متناسب بودن با شرایط و تحولات نیز از دیگر ویژگیهای یک برند مناسب است.روستا، متفاوت، مشخص و متمایز بودن را از دیگر ویژگیهای برند دانست و گفت: «درنهایت برند خوب باید مقتدر، معتبر و ماندگار باشد.» وی در بخش دیگری از سخنان خود، سه امری که در روند برند گردشگری نباید آن …
ادامه مطلب »چطور برند بسازیم؟
شرکتهای غول پیکر میدانند که برند آنها به اندازه یک دنیا میارزد و مساله اصلی در بازاریابی داشتن جایگاهی ابدی و تمرکز بر آن است. استیو مک کی* آیا کفشهای نایک بهتر از ریبوک هستند یا میشلن نسبت به گودیر لاستیک بهتری است؟ چه کسی واقعا میداند. مطمئنا، هر نام تجاری، وفاداران خود را دارد و اگر از مدیران اجرایی نایک یا میشلن بپرسید شک دارم که بتوانند اطلاعاتی برای اثبات بهتر بودن خود نسبت به سایر محصولات بیاورند. مسالهاینجا است که برای خریداران کفش و تایراین تفاوت از کجا میآید؟ اگر شما تمام شاخصهای برند را از محصولات بردارید آیا میدانید که کدامیک ماندگارتر یا عملکرد بهتری دارند. به احتمال قوی نمیدانید. پس اگر موضوع بدین گونه است چرا افرادی همانند من یا شما دوست دارند تا پول خود را خرج محصولاتی از نایک یا میشلن بکنند. پاسخ خیلی ساده است: برند سازی. این بازاریابان میدانند که با سرمایهگذاری …
ادامه مطلب »برندسازی کالاهای صنعتی
برندسازی در حوزه کالاهای صنعتی، مانند کالاهای مصرفی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شرکتهایی که کالا و خدمات خود را به دیگر شرکتها میفروشند، نیاز دارند جهت تمایز از رقبا برندی منحصربفرد برای خود ایجاد کنند تا بتوانند در محیط رقابتی صنعت به بقا ادامه دهند. اما، توجه به تفاوتهای ماهوی میان برندهای صنعتی، مشتریان، رقبا و محیط آنها با برندهای مصرفی بسیار کلیدی است. مطلب حاضر قصد دارد بطور مختصر به تبیین برخی از این تفاوتها بپردازد. واژههای B2B و B2C خلاصه عبارتهای Business to Business و Business to Consumer است. هردو این واژه ها ماهیت فرایند فروش کالا و خدمات را توضیح میدهند. محصولات و خدمات B2B از یک شرکت به شرکت دیگر فروخته می شود، در حالی که محصولات و خدمات B2C از شرکت به مشتری نهایی فروخته می شود. اگرچه، هریک از محصولات و خدمات B2C نیز می توانند به B2B فروخته شوند، به ندرت …
ادامه مطلب »ساخت برند در شرایط بحران و رکود
۱ – امروزه جهان با رکود بی سابقه ای طی هشتاد سال اخیر دست به گریبان است و درحالی که انتظار می رفت به آرامی به شرایط باثباتی برسد، در هفته های اخیر خبرهای نامناسب تری هم از اروپا می رسد، در چنین شرایطی شاید بازاریابی به تدریج نقش خود را از دست می دهد و نقش فروش بسیار بیشتر می شود، اما این گفته ی فیلیپ کاتلر در این شرایط جهانی مصداق جالبی دارد: « گذر از دوران رکود، مستلزم پاکسازی در شرکتها است ». فیلیپ کاتلر وقتی رکودی اتفاق می افتد، مشتریان به دنبال محصولات ارزان تر هستند، لذا شرکت ها باید تولیدات نسبتا گران خود را متوقف و محصولات ارزان تری تولید کنند. وقتی رکودی اتفاق می افتد، شرکت ها از یک سو به دنبال کاهش هزینه ها، به ویژه در بخش بازاریابی می روند و از سوی دیگر، قیمت های خود را کاهش می دهند. ۲ …
ادامه مطلب »بوم مدل کسب و کار Business Model Canvas
بوم مدل کسب و کار Business Model Canvas گردآوری و تهیه : تیم مشاوره تحقیق آموزش و اجرای علی خویه www.khooyeh.ir بوم مدل کسب و کار یا Business Model Canvas ابزار مدیریتی و کارآفرینانه استراتژیک است که به شما اجازه میدهد مدل کسب و کار خود را توصیف، طراحی و اختراع کرده یا آنرا به چالش طلبیده و یا تغییر دهید. بوم مدل کسب و کار، مه توسط آقای آستروالدر و با مشارکت بیش از ۴۷۰ متخصص در کشورهای مختلف طراحی گردید یک ابزار کارآفرینانه و یک قالب برای مدیریت استراتژیک است که این امکان را فراهم میکند تا مدل… بوم مدل کسب و کار Business Model Canvas بوم مدل کسب و کار Business Model Canvas ۱۳۹۵-۰۲-۰۸ علی خویه بررسی اجمالی مفید و کاربردی ۱۰۰ بوم مدل کسب و کار Business Model Canvas گردآوری و تهیه : تیم مشاوره تحقیق آموزش و اجرای علی خویه www.khooyeh.ir بوم مدل کسب و …
ادامه مطلب »دوره ی آموزشی روش های جذب مشتری
اصول و مهارت ها و تکنیک های حفظ مشتری ومشتری مداری ارسال توسط : علی خویهدر دوره های آموزشی, دوره های آموزشی جذب مشتری, دوره های آموزشی فروش, مدیریت ارتباط با مشتری CRM, مشتری مداری و CRMفروردین ۸, ۱۳۹۵ ۰ ۱۹۴ بازدید اصول و مهارت ها و تکنیک های حفظ مشتری ومشتری مداری حوزه آموزشی محتوای آموزشی ارتقای اطلاعات و دانش کاربردی – مفهوم مشتری مدری – اصول طرح ریزی و کار با crm – اصول مشتری مداری حرفه ای – اهمیت ضرورت و اهداف مشتری مداری و حفظ مشتری ارتقای بینش و نگرش – تفکر مشتری مداری – تعریف جدید اصول بازاریابی و مشتری مداری – تغییر نگرش به سوی واقعیت مشتریان – نگرش واقعی مشتری مداری ارتقای مهارت – مهارتهای مشتری مدای – مهارت های تعامل با انواع مشتریان – عناصر مشتری مداری – فرایند تصمیم گیری مشتریان و مصرف کنندگان – مهارت آشنایی با ماهیت رفتار مصرف …
ادامه مطلب »وفاداری، تعهد، اعتماد به برند
دلبستگی به برند تفکر دلبستگی به برند به نظریه وابستگی بین فردی برمیگردد که اولینبار بالبی (۱۹۷۹ (مطـرح کرد. او در تعریف این نظریه، دلبستگی عـاطفی را رابطـهای هدفمنـد و سرشـار از عواطـف بـین شخص و یک شیء یا موجود معرفی کرده است که این رابطـه یکـی از نیازهـای پایـه انسـان را برآورده میکند (هازان و شاور، ۱۹۹۴ .( تحقیقات در زمینـه بررسـی رفتـار مصـرفکننـده در رابطـه بـا برنـد نشـان داده اسـت کـه مصرف کننده میتواند به برند نیز دلبستگی عاطفی داشته باشد (شاوتن و مک الکسـاندر، ۱۹۹۵٫( دلبستگی عاطفی به برند، نشاندهنده پیوند بین مصرفکننده با برندی ویژه است کـه احساسـات به برند را در پی دارد (مالار، کرومر، هایر و نیففنگر، ۲۰۱۱ .( تحقیقات جدید نشان میدهد دلبستگی به برند فراتر از عواطف محض به برند است و تمایل مصرفکننده به ماندن در رابطه با برند و دلبستهشدن به آن، علاوهبر ریشههـای عـاطفی دلایـل شناختی و عوامل ذهنی …
ادامه مطلب »عوامل موثر در بهره وری کارکنان و کارگران
عوامل موثر در بهرهوری عوامل موثر در بهرهوری سازمانهای دولتی را میتوان به دو دسته: عوامل برون سازمانی و درون سازمانی تقسیم کرد. ذیلاً این دو دسته عوامل بحث خواهد بود. الف: عوامل برون سازمانی: عواملی که خارج از سازمانهای دولتی میباشند و بهرهوری آنها را تحتتاثیر قرار میدهند، عوامل برون سازمانی میباشند. مهمترین عوامل برون سازمانی به قرار زیر میباشند: ۱- عوامل فرهنگی: فرهنگ به عنوان عاملی حیاتی باعث هدایت رفتارها در اعضای جامعه میشود. فرهنگ حاکم بر جامعه به عنوان چتری کلیه رفتارهای ما را شکل میدهد. بحث بهرهوری بدون توجه به فرهنگی که در آن زندگی میکنیم امری بیفایده است. چنانچه در فرهنگسازی معیارهایی را ایجاد نمائیم که در تضاد و تقابل بهرهوری قرار گیرند چگونه میتوانیم با شعار بهرهوری به جلو حرکت نمائیم. اگر در فرهنگ جامعه بهرهوری معادل استثمار افراد تلقی شود بنابراین بهرهوری در مقابل اهداف فرهنگی قرار خواهد گرفت. ارزشها، عادات و سایر …
ادامه مطلب »اصول و استراتژی قیمت گذاری
مانند کسی نباشید که قیمت همه چیزرا می داند ولی ارزش هیچ چیز را نمی داند(اسکار وایلد) مانند دیگر جنبه های مدیریت قیمت گذاری و بازاریابی تلفیق هنر و دانش است. علیرغم منعطف به نظر رسیدن بحث قیمت ،اصولا تصمیم گیری در مورد قیمت ،برگشت ناپذیر است و یکی از پر ریسک ترین p از ۴p بازاریابی است. برخلاف آن چه بسیاری ازشرکت های ایرانی همچنان به عنوان پارادایم فکری خود در قیمت گذاری محصولات و خدمات در ذهن دارند،نقطه عزیمت قیمت گذاری،تحلیل جایگاه رقابتی شرکت در بازار و رحجان مخاطب است و نه محاسبات هزینه ای مدیریت مالی.مارپیچ مرگبار قیمت گذاری)spiral deat pricing(:اگر نمایینده خرید مشتری در هنگام خرید به شما بگویید که قیمت فروش رقب شما برای همین کالا به جای ۱۰دلار ۸ دلار است و شما نیز راضی شوید به تخفیف ۲دلاری در این صورت به احتمالا شرایط به این صورت پیش میرود که نمایینده خرید تخفیفی ۲دلاری …
ادامه مطلب »مبانی برند سازی و اهمیت آن
مبانی برند سازی و اهمیت آن آیا توسعه و ارتقای یک برند کار سختی است؟ شاید سختی توسعه و ارتقای یک برند، به همان سختی تربیت و بزرگ کردن بچه هایمان باشد. همه ما بهترین آرزوها را برای بچه هایمان داریم از مدت ها قبل از به دنیا آمدنشان، در مورد آنها فکر می کنیم. در مورد ویژگی های شخصیتی آنها تصمیم می گیریم در مورد انتخاب نام مناسب برای آنها با اعضای خانواده مشورت می کنیم در چند سال اول زندگی، آنها را از هر نظر تغذیه کرده و از آنها نگهداری می کنیم. سپس، آنها را روانه مدرسه (جامعه) می کنیم. آیا توسعه و ارتقای یک برند کار سختی است؟ ضمن این که هنوز از آنها نگهداری کرده و هدایتشان می کنیم، از آنها می خواهیم که بهتر از بچه های دیگر فامیل، هم محلی ها، و هم کلاسی ها (رقبا) باشند. فقط تعداد کمی …
ادامه مطلب »مدیریت استراتژیک و انواع استراتژیها
مدیریت استراتژیک و انواع استراتژیها تهیه و تخلیص محمد رضایی فهرست مطالب عنوان صفحه فهرست مطالب ۲ پیشگفتار ۴ فصل ۱ – مبانی مدیریت استراتژیک ۵ مفهوم مدیریت استراتژیک ۵ سطوح مدیریت استراتژیک ۶ ۱-۲-۱- سطح کل سازمان ۶ ۱-۲-۲- سطح بخشی / کسب و کار ۶ ۱-۲-۳- سطح وظیفه ای ۶ ۱-۳- چارچوب جامع تدوین استراتژی ۷ ۱-۳-۱- مرحله شروع ۷ ۱-۳-۲- مرحله ورودی ۷ ۱-۳-۳- مرحله تطبیق یا مقایسه ۷ ۱-۳-۴- مرحله تصمیم گیری ۸ ۱-۴- فرآیند انتخاب استراتژی ۸ فصل ۲- تشریح مرحله شروع ۱۰ ۲-۱- تعیین ماموریت و پارامترهای آن ۱۰ ۲-۲- نمونه کار برگ های تهیه بیانه ماموریت ۱۲ فصل ۳- تشریح مرحله ورودی ۱۵ ۳-۱- بررسی عوامل خارجی (مفهوم محیط عمومی و تخصصی) ۱۵ ۳-۲- نحوه استفاده از ماتریس ارزیابی عوامل خارجی …
ادامه مطلب »چالش های برندسازی یک محصول
عنوان مقاله: نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و چالش های برندسازی در آسیا هدف از این مقاله بررسی نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و ذکر چالش های برندسازی آسیا می باشد. یکی از مطلوبیت های مشتری در انتخاب یک محصول، برند معتبر است. ارزش نشان تجاری یک ” اسم ، عبارت، طرح ، نشانه یا ترکیبی از این عناصر می باشد که تعیین کننده هویت یک سازمان خدماتی و متمایز کننده آن از سایر رقبایش می باشد.” و توسط عقل ، منطق ، حواس و احساسات مشتریان مورد قضاوت قرار می گیرد. برند یک حرکت ذهنی و روحی است که باید در ذهن مصرف کنندگان، خریداران، سهامداران، کارکنان و کاربران قرار گیرد. برندها دارای ماهیت اجتماعی هستند و آن برندی موفق است که افراد اجتماع نسبت به آن حس تعلق و مالکیت داشته باشند و آن برند را از آن خود بدانند .در بسیاری از بازارها، …
ادامه مطلب »تدوین استراتژی برند
«نام تجاری، منشآ اصلی مزیت رقابتی و سرمایه استراتژیک سازمان است» مدیریت نام تجاری( برند) ایجاد ارتباطات یکپارچه و مؤثر در راستای ایجاد تصویر ذهنی مطلوب و ماندگار از برند در یک بنگاه اقتصادی، با بهینه سازی تخصص دورن سازمانی شرکای تجاری خویش و مدیریت پروژه های نوآوری، در توسعه بازار و محصولات می باشد. تعریف برند : در دیدگاه سنتی، برند، یک نام، عبارت یا اصطلاح، نشانه، علامت، نماد، طرح و یا ترکیبی از آنها که هدف آن معرفی کالا یا خدمتی است که فروشنده عرضه می کند و بدین وسیله محصولات خود را از محصولات شرکت رقیب متمایز می سازد. دیوید آکر می گوید : نام و نشان تجاری، سمبلی است که با تعداد زیادی دارایی و تعهد ذهنی پیوند خورده است و هدف آن شناسایی و تمایز محصولات است. اهمیت و ارزش نام تجاری نام و علامت تجاری یک شرکت در شمار با ارزش ترین …
ادامه مطلب »معیارهای جایزه ملی کیفیت و تعالی سازمانی
ارزش ها و مفاهیم بنیادی مدل EFQM (اساس دو جایزه ملی کیفیت و بهره وری و تعالی سازمانی EFQM در ایران) مدل EFQM چارچوبی روشمند برای ارزیابی عملکرد سازمان ها در دو حوزه فرآیند ها و نتایج حاصل از این فرآیند مدل ها است . دستاوردهای حاصل از ارزیابی در این مدل عبارتست از نقاط قوت سازمان و زمینه های قابل بهبود آن که برای دستیابی به بهبودها. فهرستی از برنامه های اولویت بندی شده را نیز پیشنهاد می کند. بر اساس آموخته های مدیریت کیفیت جامع ١، توجه به ارزش ها و مفاهیم بنیادین هشت گانه به شرح زیر، لازمه موفقیت و ایجاد بهبود مستمر سازمان ها است : نتیجه گرایی مشتری مداری رهبری و ثبات در مقاصد مدیریت مبتنی بر فرآیندها و واقعیت ها توسعه و مشارکت کارکنان یادگیری، نوآوری و بهبود مستمر توسعه همکاری های تجاری مسؤولیت های اجتماعی سازمان ارزش ها و …
ادامه مطلب »تدوین برنامه بازاریابی (Marketing Plan)
اصول تدوین طرح و برنامه بازاریابی (Marketing Plan) علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از ۱۸سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم ۱۲ کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و …
ادامه مطلب »برندسازی؛ تشریفات یا ضرورت
برندسازی؛ تشریفات یا ضرورت با توجه به حرکت جوامع مصرفی به سمت مدگرایی، در اختیار داشتن نامهای تجاری معتبر یکی از راهکارهای ایجاد تمایز و شخصیت به شمار میرود. در بازار پرتلاطم فعالیت شرکتهای ارائهدهنده خدمات پرداخت و با توجه به آنکه این شرکتها در آستانه تشکیل مگاپی اسپیها در آینده نزدیک، از زیر سایه بانکها بیرون آمده و در ارتباط مستقیم با عموم مردم قرار میگیرند، توجه به برندسازی و ایجاد اطمینان خاطر در استفادهکنندگان از خدمات ایشان که قاطبه مردم را تشکیل میدهند اهمیت بسزایی یافته است. این نوشتار میکوشد تا با ارائه تعریفی هرچند کوتاه و مختصر از برند و پروسه برندسازی، مفاهیم خاص فعالیت شرکتهای PSP را در میان مفاهیم پیچیده برندسازی وارد نموده و تصویری بومیسازی شده از کاربرد برند در صنعت پرداخت الکترونیک ارائه دهد. برند چیست؟ از ترکیب تعاریف متعدد ارائه شده برای برند نهایتا میتوان نتیجه گرفت که برند نشانه و نماد …
ادامه مطلب »نقش کارکنان و کارمندان در برندسازی
ضرورت برندسازی درونسازمانی ارتقای درک کارکنان سازمان از ارزشهای برند این روزها سازمانهای زیادی برای برخوردار شدن از برندی قوی و ارزشمند، سرمایهگذاریهای کلان خود را به سمت برندسازی هدایت میکنند، با این اندیشه که مفاهیم و ارزشهای برند از طریق ارتباطات و تبلیغات به مخاطبانشان برسد و برای آنها در ذهن مخاطبان ایجاد هویت مناسبتر و برتر از رقبا کند، چراکه معتقدند ذهنیت مشتریان در تصمیمگیری آنها برای خرید نقش کلیدی دارد. اما این سکه یک روی دیگر نیز دارد و آن جایی است که هر یک از کارکنان سازمان بهعنوان عناصر تولید یا خدمتدهنده، نقطه تماس یا اثر بر مشتریان و بر همدیگر خواهند بود و بعضا اثری بهمراتب بیشتر از تبلیغات بر مشتریان خواهند داشت. در مدلهای اولیه برندسازی، نگرش غالبی وجود داشت با این عنوان که برندسازی برای شرکتهای ارائهکننده محصول به برندسازی درونی و ترویج هویت برند در سازمان نیاز ندارد. به همین خاطر بحث …
ادامه مطلب »نحوه ی درست و اصولی برندسازی
در دنیای واقعی هیچکس به منابع نامحدود، بازارهای بی رقیب، محصولات و خدمات کامل و بدونِ عیب دسترسی ندارد و هیچ قادرِ مطلقی وجود ندارد تا کاری کند که مشتریان همانگونهای فکر کنند که شما میخواهید. لذا با وجود تمامِ این محدودیتها و حقایق، شرکتها نیاز به هنری به نام برندینگ دارند تا بتوانند مشتریان را با خود همراه کنند. در دنیای واقعی هیچکس به منابع نامحدود، بازارهای بی رقیب، محصولات و خدمات کامل و بدونِ عیب دسترسی ندارد و هیچ قادرِ مطلقی وجود ندارد تا کاری کند که مشتریان همانگونهای فکر کنند که شما میخواهید. لذا با وجود تمامِ این محدودیتها و حقایق، شرکتها نیاز به هنری به نام برندینگ دارند تا بتوانند مشتریان را با خود همراه کنند. بر همین اساس و در مسیر توسعه برندینگ و بازاریابی باید هزینه کرد؛ مگر میشود بدون هزینه کردن، مخاطبین به برند شما توجه کرده و به هویت برند شما …
ادامه مطلب »افزایش سهم بازار با برندسازی
«نام تجاری، منشآ اصلی مزیت رقابتی و سرمایه استراتژیک سازمان است» مدیریت نام تجاری( برند) ایجاد ارتباطات یکپارچه و مؤثر در راستای ایجاد تصویر ذهنی مطلوب و ماندگار از برند در یک بنگاه اقتصادی، با بهینه سازی تخصص دورن سازمانی شرکای تجاری خویش و مدیریت پروژه های نوآوری، در توسعه بازار و محصولات می باشد. تعریف برند : در دیدگاه سنتی، برند، یک نام، عبارت یا اصطلاح، نشانه، علامت، نماد، طرح و یا ترکیبی از آنها که هدف آن معرفی کالا یا خدمتی است که فروشنده عرضه می کند و بدین وسیله محصولات خود را از محصولات شرکت رقیب متمایز می سازد. دیوید آکر می گوید : نام و نشان تجاری، سمبلی است که با تعداد زیادی دارایی و تعهد ذهنی پیوند خورده است و هدف آن شناسایی و تمایز محصولات است. اهمیت و ارزش نام تجاری نام و علامت تجاری یک شرکت در شمار با …
ادامه مطلب »جذب منابع انسانی با استعداد (استراتژی برند کارفرما)
استراتژی برند کارفرما در سازمانها (رویکردی جهت جذب و نگهداری استعدادها) چکیده: به منظور کسب مزیت رقابتی در رقابت برای جذب استعداد ها، سازمانها مجبور هستند یک استراتژی توانمند ساز[۱] را به کار گیرند تا بتوانند استعدادها را جذب کرده و حفظ نمایند که به آن استراتژی برند کار فرما[۲] می گویند.در این مقاله ضمن اشاره به مدیریت استراتژیک منابع انسانی و استراتژی جذب کارکنان ، اهمیت استراتژیک برند کارفرما برای سازمانها تشریح شده است. همچنین عوامل موثر بر طراحی و پیاده سازی استراتژی برند کارفرما تبیین و چگونگی ارزیابی آن نیز ارائه گردیده است.و درنهایت فرایند ایجاد استراتژی برند کارفرما در قالب مدل مفهومی و به صورت شماتیک ارائه گردیده است. واژگان کلیدی:مدیریت استراتژیک منابع انسانی،استراتژی جذب منابع انسانی و برند کارفرما جذب و نگهداشت منابع انسانی با استعداد و کارآمد جذب و نگهداشت منابع انسانی با استعداد و کارآمد مقدمه در سازمانهای هزاره جدید تاکیدهای …
ادامه مطلب »انجمن برند ایران
برندینگ و مدیریت برند در انجمن برند ایران: انجمن برند ایران ریاست انجمن : علی خویه برگزار کننده ی دوره های تخصصی برندینگ، برندسازی ساخت، توسعه و تقویت برند های ملی و بین المللی anjomanbrand.ir سوابق انجمن ارایه بیش از ۵۰۰۰ ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، crm، مهندسی فروش وبازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابیIMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، برنامهبازاریابی،مشاوره فروش، مشاوره راهکارهای افزایشفروش، مشاوره مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروشو بازاریابی اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرارفروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرارفروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهایفروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروشانلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، دوین شرح …
ادامه مطلب »خدمات و برنامه های جدید گروه مشاوره و آموزش استاد خویه
خدمات و برنامه های جدید گروه مشاوره و آموزش استاد خویه www.khooyeh.com www.khooyeh.ir برای شرکت ها و موسسات طرف قرارداد همکاری در سال ۱۳۹۵ خدمات گروه مشاوره و آموزش استاد خویه به شرکت های طرف قرارداد در سال ۱۳۹۵ ۱٫ تدوین و تبیین ساختار شرکت مبتنی بر مشتری . ۲٫ آموزش فروشندگان . ۳٫ طراحی سیستم نظارت بر کار فروشندگان . ۴٫ تعیین مشتریان هدف . ۵٫ تعیین مشتریان بالقوه . ۶٫ تدوین استراتژی برخورد با مشتری . ۷٫ طراحی و تدوین سیستم نظام مند خدمات قبل از فروش .رسیدگی به شکایات مشتری .سنجش رضایت مشتری . ۸٫ استقرار نظام بازنگری و اصلاح فرآیند عملیات . ۹٫ ایجاد انگیزه در کارکنان و ارائه پاداش ۱۰٫ طراحی سیستم ها و برنامه های جذب و حفظ نیروی انسانی متخصص . ۱۱٫ آموزش نیروی انسانی با توجه به دانش روز سازمان ها و برندها در دنیا ۱۲٫ طراحی نظام های تنبیه و …
ادامه مطلب »حفظ اعتبار برند
اگر حضور برند در بازار منجر به هریک از دلایل زیر شود برند اعتبار خود را از دست می دهد: *حذف یک محصول / برند از بابازار به هر دلیل. *ناتوانی محصول/ برند در درک سهم بازار لازم برای حفظ حضور در بازار. *ناتوانی محصول/ برند در دستیابی به طول عمر پیش بینی شده توسط سازمان به هر دلیل. *سودده نبودن محصول در نهایت. بعضی از مهم ترین دلایل شکست برند محصول علاوه بر نقص در مفهوم یا طراحی، می تواند یک یا چند مورد از مقوله های زیر باشد: *اصرار مدیران ارشد بر ایده ای که متناسب با بازار هدف نیست. *تخمین بیش از حد اندازه بازار. *جای گذاری نادرست محصول. *تبلیغات غیرموثر، شامل پیامی که از طریق بسته بندی محصول منتقل می شود و با پیام بازاریابی محصول، ویژگی ها یا مورد استفاده آن مطابقت ندارد. *عدم درک بخش های بازار هدف و روند برندسازی به نحوی که …
ادامه مطلب »- ۰ نظر
- ۰۷ تیر ۹۵ ، ۲۳:۴۲