برندسازی

ساخت و توسعه ی برند- برندسازی - تکنیک های برند سازی

برندسازی

ساخت و توسعه ی برند- برندسازی - تکنیک های برند سازی

برندسازی

علی خویه
مدرس دانشگاه
سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش
با بیش از 18سال تجربه اجرایی
مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی
عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از 200 پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی .......
www.khooyeh.ir
تماس با ما:
drkhooyeh@gmail.com

شروع برندینگ B2B

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۲۲ ب.ظ
marketing khooyeh (1)

سه سوال ساده برای شروع برندینگ B2B

تا به حال به گزارشگران تلویزیونی توجه کرده‌اید.

آنها برای دریافت سریع مطلب و همچنین انتقال سریع آن آموزش می‌بینند. آنها موقعیت دشواری هنگام ارائه یک گزارش دارند، گزارش باید کوتاه و برای شنوندگان جذاب باشد تا شنوندگان از آنها رویگردان نباشند.کل داستان گزارشگران تلویزیونی در یک سطر عبارت است از: مرور سریع اتفاقات برای یک شنونده کم‌حوصله یا بی‌حوصله به‌صورت جذاب. آیا این ماجرا آشنا به نظر نمی‌آید؟ بله درست است، این مشابه آن چیزی است که بازاریابان B2B ‌انجام می‌دهند.
آن چیزی که باید در اینجا مورد توجه هر دو گروه قرار گیرد موضوع ایجاد جذابیت در کوتاه‌ترین زمان است.

مناسبات تجاری بین شرکتی معمولا با تماس‌های اولیه آغاز می‌شود و این تماس‌ها منجر به جلسات معرفی می‌شود. شما در این جلسات فرصت کوتاهی دارید تا مخاطب کم‌حوصله خود را علاقه‌مند کنید.

بعد از جلسه معرفی است که ارزیابی از شما انجام می‌گیرد و به احتمال زیاد در غیاب شما. به‌عنوان مسوول بازاریابیبرای ایجاد جذابیت در کوتاه‌ترین زمان باید راهی به اصل مطلب پیدا کرد: مهم‌ترین موضوع مورد علاقه شنونده. سپس آن موضوع در صدر مطالبی که قرار است گفته شود جای گیرد. پس در این جلسات هوشیارانه عمل کنید. معمولا در هر کاری با پرسیدن سوالات ساده جواب‌های مناسب استخراج می‌شود. در اینجا نیز پیشنهاد می‌شود که به‌عنوان یک راه برای برگزاری جلسه خوب، قبل از جلسه از خودتان سه سوال ساده بپرسید و سعی کنید با کنکاش پاسخ درست آنها را بیابید.

سوال اول: چه کسی؟
دقیقا چه کسی مخاطب و شنونده داستان ما است؟ ما سعی خواهیم کرد نظر چه کسی یا کسانی را جلب کنیم؟ اهمیت این شناخت از این جهت است که ما کارهای زیادی داریم که با این افراد انجام دهیم و به نظر می‌رسد آگاهی از این موضوع و شناخت درست این افراد و سازمان‌هایشان یک موضوع با ارزش است. به‌طور مشخص‌تر ما در جلساتبازاریابی تلاش می‌کنیم کسانی را در اطراف خود داشته باشیم و برای آنها درباره موضوع مورد نظرمان صحبت کنیم که آنها هم به موضوع علاقه‌مند شده باشند، سپس با دقت بیشتری نقاط مورد نظرمان را درشت‌نمایی کرده و به آن نقاط ضربه بزنیم و این همان نقاطی است که آن افراد می‌خواهند درباره آن بدانند و به آن علاقه‌مند هستند. پس مهم است که در جلسات بازاریابی بین شرکتی آگاه باشیم که چه کسی شنونده داستان ما است.

سوال دوم: چرا؟ 
این یک سوال بسیار مهم است: چرا آنها باید به مسائل ما علاقه‌مند باشند؟ این سوال «چرا ما؟» نیست، این سوال «چرا باید؟» است. این سوال دقیقا در مرکز داستان قرار دارد.
موضوع مورد علاقه واقعی دو طرف که می‌توان وقت کافی برای آن گذاشت کدام موضوع است؟
کسب‌وکار مورد نظر به چه نتیجه‌ای دست پیدا می‌کند اگر منابع خود را در راه‌حل تخصصی پیشنهادی ما صرف کند؟
اگر پاسخ این سوال به سادگی کاهش هزینه یا افزایش درآمد باشد پس صداهای موافق شنیده خواهد شد. به‌طور مشخص شنوندگان ما نیاز دارند تا مجموعه‌ای از ایده‌ها درباره موضوع مورد علاقه‌شان پیدا کنند.
در حقیقت ما با این سوال دستور تغییر کار صادر می‌کنیم و موضوع را از یک بحث تکنولوژیک و فنی (مثلا مرتبط با بهره‌وری) به بحث درباره ایجاد تجارب عالی برای مشتری (مثلا کسب درآمد بیشتر) عوض می‌کنیم و این تغییر، داستان بازاریابی وفروش را دگرگون خواهد کرد

سوال سوم: چگونه؟ 
چگونه ما می‌توانیم به این افراد برای رسیدن به نتایج دلخواه کمک کنیم؟ ما باید درباره اینکه در کارهایی که انجام می‌دهیم چه چیزهایی ویژه ‌است، چه چیزهایی عالی و چه چیزهایی بسیار ساده، شفاف باشیم. این به این معنی نیست که شما بگویید چه چیزی انجام می‌دهید، بلکه باید درباره این موضوع صحبت کنید که به چه روشی کار را انجام می‌دهید.
در بسیاری از موارد خدمت یا محصول ما مشابه و هم‌تراز با خدمت یا محصول دیگران و رقبا در بازار است.

ما باید نقاط تمایز خودمان از دیگر ارائه‌دهندگان این نوع کالا را به سمت تجارب قبلی مشتری ریل‌گذاری و هدایت کنیم. یک کسب‌وکار بین شرکتی (B2B) این نقاط متفاوت را باید بداند. با شناسایی این نواحی متمایزکننده ما آنها را به عنوان پاسخ سوال سوم در برنامه‌هایمان می‌توانیم استفاده کنیم.

مهم‌ترین و متمایزکننده‌ترین مهارتی که یک کارشناس بازاریابی را نسبت به دیگران ممتاز می‌کند توانایی وی، ابتدا در خلق و سپس حفظ و تقویت یک برند است. سه سوال گفته شده در بالا می‌تواند به خلق برند کسب‌وکار بین شرکتی (B2B) کمک کند.
پاسخ این سوالات چارچوب مناسبی برای بیان داستان برند فراهم می‌کند. باید همیشه به خاطر داشته باشیم که برندمجموعه‌ای از احساسات، افکار و ذهنیات مثبت و منفی بازار هدف درباره یک شرکت، کالا یا خدمت است و ما وظیفه ساختن ذهنیت مثبت مشتریان را داریم.

فراموش نکرده‌ایم که در اینجا یک سوال مشخص غایب است. آن سوال این‌ است: ما چه کاری انجام می‌دهیم؟ این سوال احتمالا جزء کوچک‌تری از داستان برند شما است.

تالیف و ترجمه: علی فاضلی – مدیر توسعه بازار شرکت تام ایران خودرو http://donya-e-eqtesad.com/
  علی خویه 
استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره
با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق
تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع

اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی