برندسازی

ساخت و توسعه ی برند- برندسازی - تکنیک های برند سازی

برندسازی

ساخت و توسعه ی برند- برندسازی - تکنیک های برند سازی

برندسازی

علی خویه
مدرس دانشگاه
سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش
با بیش از 18سال تجربه اجرایی
مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی
عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از 200 پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی .......
www.khooyeh.ir
تماس با ما:
drkhooyeh@gmail.com

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۰
مرداد
۹۵

برطرف کردن مشکلات برندسازی

برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
Branding q

حل موانع برندسازی

 
برند و برندسازی در دنیای کسب‏وکار مفاهیم چندان جدیدی نیستند، اما توجه شرکت‌های ایرانی به این امر نسبتا جدید است.
برخی از شرکت‌ها با مزایای ساختن برند آشنا شده‏اند، درحالی‌که برخی دیگر هنوز هم برندسازی را با طراحی نشان تجاری یا انتخاب نامی مناسب مترادف می‏دانند. شرکت‌هایی هم که به برندسازی روی آورده‏اند، با دشواری‏هایی روبه‌رو بوده‏اند و از فعالیت‏های انجام شده رضایت چندانی ندارند.
سه راه وجود دارد که یک شرکت یا برند آن می‏توانند بروند: بالا-رشد؛ پایین- افول؛ نه این نه آن-رکود. و تنها یک 

برچسب‌ها: برندسازیمشاور برندمشاور برندینگساخت برند

ادامه مطلب

 


ساخت و رشد برند

برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
marketing khooyeh (5)

برندینگ و توسعه برند

 
در تکوین استراتژی بازاریابی برای محصولات، یکی از مواردی که مدیران بازاریابی با آن مواجه خواهند بود برندینگ است.
برندینگ از مباحث مهم و اصلی استراتژی‌های مدیریت محصول به شمار می‌رود. تولید یک محصول تحت یک نام تجاری، مستلزم یک سرمایه‌گذاری نسبتا بالا و بلندمدت است به طوری که برخی تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند فقط تولید کرده و وظیفه برندینگ را به دیگران محول کنند. همان کاری که تولیدکنندگان تایوانی در مورد

برچسب‌ها: برندسازیمشاور برندمشاور برندینگساخت برند

ادامه مطلب

 


برندسازی کارگاه های کوچک

برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
efqm

برندسازی کارگاه های کوچک

 
 برندینگ برای کسب‌وکارهای کوچک به همان اندازه مهم است که برای کسب‌وکار‌های بزرگ اهمیت دارد.
در واقع بسیاری از برندهای شرکت‌های بزرگ سعی می‌کنند تا شبیه شرکت‌های کوچک به نظر برسند تا بتوانند برای مصرف‌کنندگانی که ترجیح می‌دهند از برند‌های مستقل حمایت کنند، جلب توجه کنند. دان ایزینگ «Dan Einzg» از سازمان Mystery راهکارهایی را برای بهبود هویت برند شما بیان می‌کند:
خیلی از صاحبان کسب‌وکار که با آنها تا به حال صحبت کردم بر این باورند که برندسازی یک امر ضروری در کسب‌وکار آنهاست ولی شمار چشمگیری از آنها دلیل این امر را نمی‌دانند.
آنها به رابطه مستقیمی بین موفقیت کسب‌وکار و داشتن برندی قوی پی برده‌اند و اشتیاق دارند که برندی بسازند که راه رسیدن به موفقیت را برای آنها آسان کند و همچنین آنها فهمیده‌اند که برندسازی فقط در داشتن لوگو یا اینکه چگونه کسب‌وکارشان را جلوه دهد خلاصه نمی‌شود. اما تعداد بسیار کمی متوجه شده‌اند که برند‌های موفق، برندسازی را در کانون توجه (شاهرگ) کسب‌وکار خود قرار می‌دهند. تا آنجا که در خیلی از موارد شما می‌توانید از واژهبرند جایگزین کسب‌وکار استفاده کنید.
برندسازی راهی است که کسب‌وکار را برای خودتان، تیمتان و مخاطبان بیرونی شما تعریف می‌کند و این را می‌توان هویت کسب‌وکار نام‌گذاری کرد اما آنچه قابل درک است این است که برندینگ را باید هسته‌ای از کسب‌وکار و ارزش‌هایی را که می‌آفریند مجسم کرد نه اینکه چگونه به نظر می‌رسد. مشتریان تمام بخش‌های کسب‌وکار امروزه بسیار دانا و زیرک شده‌اند چون آنها می‌توانند تلاش‌هایی از سمت شرکت‌ها برای شفافیت و ایجاد راه‌های جدید را برای جذاب‌تر کردن فروش ببینند.
مزایای یک برند که به‌طور استراتژیک تثبیت شده می‌تواند به مانند علاقه‌مند شدن یک فرد به دیگری باشد. وقتیمشتریان به صورت احساسی با هم در ارتباط باشند از این طریق عقاید و باورهایی را که راجع به برند مورد علاقه‌شان دارند با هم در میان می‌گذارند و این به نمایان شدن تفاوت میان برندها و فروش بیشتر، افزایش وفاداری و طرفداریمشتریان منجر می‌شود. همچنین این رویکرد می‌تواند از قیمت شما در زمانی که رقبا از تخفیف‌های تبلیغاتی برای پیشبرد فروش استفاده می‌کنند، حمایت کند و بستری ایده‌آل برای توسعه حوزه کسب‌وکار شما ارائه کند.
علی خویه

علی خویه

در اینجا ۱۰ راهنمایی وجود دارد که چگونه برای کسب‌وکار خود برندسازی موفقیت‌آمیز را انجام دهید:
۱- با تعریف کردن برند خود شروع کنید. محصول یا خدمتی که شما ارائه می‌دهد و جایگاهی را که کسب‌وکارتان دربازار دارد را مرور کنید و نگرانی‌های احساسی و عقلایی که مشتریان شما دارند را در 


ادامه مطلب

برچسب‌ها: برندسازیمشاور برندمشاور برندینگساخت برند


نام تجاری - برند

3D Text with arrows. Part of a series of business concepts.
مارک تجاری و نام تجاری
 

“علائم تجاری، مارک تجاری و نام تجاری، لوگو”

در ارایه محصولات به بازارهای رقابتی، یکی از تاثیر گذارترین عوامل در وفاداری مشتریان، رقابت پذیری وکیفیت محصولات، علائم تجاری آن شرکت است. علامت تجاری ترکیبی از مارک تجاری و نام تجاری شرکت است. مارک تجاری به بخش دیداری علامت تجاری (همچون آرم شرکت بی ام دابلیو) و نام تجاری به بخش ادا شدنی آن ( همان بخش نوشتاری انگلیسی BMW) اشاره دارد. لوگوی موجود در علامت تجاری شرکت، عمدتا به تصاویر محرک (غالبا در قالب موجودات جاندار، جان بخشی به اشیاء و … همچون لوگوی های موجود در شرکت چی توز، شرکت شیر نوش استهبان، ایران خودرو) بازمی گردد.

 

 

“استراتژی های تعیین علامت تجاری”

در این گونه استراتژی ها، علامت تجاری تعریفی مشابه با آنچه گفته شد، است. در حالیکه سبد محصول اشاره به تعداد محصولات شرکت دارد.

نام گروهی برای تمامی کالاها: در این حالت شرکت مجموعه ای از کالاهای تولیدی خود را تحت یک عنوان واحد به بازارمعرفی می نماید. شرکت نوش استهبان مثال مناسبی از این استراتژی است.

برندهای چند گانه: در این حالت شرکت برای مجموعه محصولات فعلی خود از چندین علامت تجاری استفاده می نماید تا از آن طریق علاوه بر قدرت انعطاف پذیری بازاری، سبد وفاداری خود را به برندهای گوناگون افزایش دهد. شرکت ماتسوشیتا با ارایه برندهای پاناسونیک و ناسیونال نمونه مناسبی از این استراتژی است.

تلفیق برند و نام کالا: در این استراتژی شرکت با انتخاب یک اسم واحد و اضافه کردن برخی اسم های تخصصی به آن ترکیبی از اسم فعلی و اسم جدید برای محصولات خود انتخاب می نماید. مثال شرکت ایران خودرو در ارایه محصولاتی بابرند سمند ال ایکس، سمند معمولی، سمند سورن و … مثال مناسبی در این زمینه است.

برندهای جدید: در این استراتژی شرکت سعی می نماید برای محصولات جدید علامت تجاری تازه ای را انتخاب نماید. مثال مناسب این استراتژی محصولات شرکت داروگر است که صابون داروگر، خمیر دندان نسیم، خمیر دندان پونه و … همه محصولاتی از داروگرند.

 

  علی خویه 
استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره
با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق
تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع

اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش


برچسب‌ها: برندسازیمشاور برندمشاور برندینگساخت برند
  • آموزش برندسازی
۲۶
مرداد
۹۵
برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
efqm

برندسازی کارگاه های کوچک

 برندینگ برای کسب‌وکارهای کوچک به همان اندازه مهم است که برای کسب‌وکار‌های بزرگ اهمیت دارد.
در واقع بسیاری از برندهای شرکت‌های بزرگ سعی می‌کنند تا شبیه شرکت‌های کوچک به نظر برسند تا بتوانند برای مصرف‌کنندگانی که ترجیح می‌دهند از برند‌های مستقل حمایت کنند، جلب توجه کنند. دان ایزینگ «Dan Einzg» از سازمان Mystery راهکارهایی را برای بهبود هویت برند شما بیان می‌کند:
خیلی از صاحبان کسب‌وکار که با آنها تا به حال صحبت کردم بر این باورند که برندسازی یک امر ضروری در کسب‌وکار آنهاست ولی شمار چشمگیری از آنها دلیل این امر را نمی‌دانند.
آنها به رابطه مستقیمی بین موفقیت کسب‌وکار و داشتن برندی قوی پی برده‌اند و اشتیاق دارند که برندی بسازند که راه رسیدن به موفقیت را برای آنها آسان کند و همچنین آنها فهمیده‌اند که برندسازی فقط در داشتن لوگو یا اینکه چگونه کسب‌وکارشان را جلوه دهد خلاصه نمی‌شود. اما تعداد بسیار کمی متوجه شده‌اند که برند‌های موفق
  • آموزش برندسازی
۲۶
مرداد
۹۵
marketing khooyeh (1)

سه سوال ساده برای شروع برندینگ B2B

تا به حال به گزارشگران تلویزیونی توجه کرده‌اید.

آنها برای دریافت سریع مطلب و همچنین انتقال سریع آن آموزش می‌بینند. آنها موقعیت دشواری هنگام ارائه یک گزارش دارند، گزارش باید کوتاه و برای شنوندگان جذاب باشد تا شنوندگان از آنها رویگردان نباشند.کل داستان گزارشگران تلویزیونی در یک سطر عبارت است از: مرور سریع اتفاقات برای یک شنونده کم‌حوصله یا بی‌حوصله به‌صورت جذاب. آیا این ماجرا آشنا به نظر نمی‌آید؟ بله درست است، این مشابه آن چیزی است که بازاریابان B2B ‌انجام می‌دهند.
آن چیزی که باید در اینجا مورد توجه هر دو گروه قرار گیرد موضوع ایجاد جذابیت در کوتاه‌ترین زمان است.

مناسبات تجاری بین شرکتی معمولا با تماس‌های اولیه

  • آموزش برندسازی
۲۶
مرداد
۹۵


شاید تمام ما بارها و بارها از واژه برند استفاده کرده باشیم و یا در جاهای مختلف کلمه (برند) را شنیده باشیم و شاید هم این واژه را به صورت نابجا و اشتباه مورد استفاده قرار داده و یا برای ما در جای نادرست و به غلط بکار برده باشند.
یک برند همانطور که مشخص است فقط یک نام نیست، بلکه یک نشانه، نماد و یک الگوی گرافیکی است که نشانگر اهداف، برنامه‌ها و خط مشی‌های سازمان‌هاست.

برندها نام یا نمادهایی هستند که با هدف فروش و معرفی کالاها و خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرند و شکل‌دهنده ارتباطات و تعاملات بنگاه‌های اقتصادی و مصرف‌کنندگان و جامعه مصرفی می‌باشند.
یک برند تجاری در هنگام تولد و شکل گرفتن می‌تواند باعث موفقیت و یا عدم موفقیت یک کالا یا سازمان و بنگاه اقتصادی گردد، برند قدرتمند و موفق باعث مطرح شدن و توسعه سازمانی می‌گردد و همچنین نمایانگر راه و روش و نوع فعالیت‌های کلان سازمان است.
مشاور برند، ساخت و توسعه ی برند
برندهای برتر می‌توانند احساسات، هیجانات و روح مصرف‌کنندگان را تحت تاثیر قرار دهند و باعث فروش و موفقیت یک کالا شوند که البته حالت برعکس این موضوع نیز صادق است، مصرف‌کنندگان در طول زمان به برندها اعتماد می‌کنند و آن را به دیگران نیز پیشنهاد می‌دهند.
هدف از ایجاد یک برند حتی شاید چیزی فراتر از فروش کالا و عرضه خدمات

  • آموزش برندسازی